PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 1, cz. 1 | 53--65
Tytuł artykułu

Media społecznościowe a wizerunek marki

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Media and Brand Image
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nie ma wątpliwości, że wiele polskich organizacji pojawia się w mediach społecznościowych, aby ich marki były postrzegane jako bardziej nowoczesne. Witryny społecznościowe mają różne funkcje, układy i funkcjonalności, jednak jedna rzecz musi zawsze pozostawać w nich taka sama - wizerunek marki organizacji lub produktu. Wizerunek marki w mediach społecznościowych nie jest już pod wyłączną kontrolą właściciela lub zarządcy marki. Oznacza to, że choć firma może mieć pewien pomysł na to, jak audytorium powinno interpretować jej markę, prawdziwym wizerunkiem marki jest to, co ludzie o niej myślą i mówią. Istnieje wiele czynników, które sprawiają, że internauci śledzą profile marek w mediach społecznościowych. Powodem mogą być przydatne informacje edukacyjne, dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań, ekskluzywne oferty, kupony lub też wykorzystanie humoru. Artykuł prezentuje badania młodych użytkowników mediów społecznościowych. (abstrakt oryginalny)
EN
There's no question but that many polish organizations are flocking to social media to create brand images as more modern. While each social media platform has different features, layouts, and functionality, one thing can always remain the same on them - brand image of organization or product. The image of a brand in the social media is no longer in the sole control of the owner or manager of that brand. What this means is that while a business may have a certain idea of how customers and audience interpret its brand, the real brand image is what people think and say it is. There are quite a few factors that go into what makes Internet users brands follow in social media. It could be because of share valuable, educational content that appeals to people interests and needs. Or it could be that brands give people access to exclusive deals, coupons or they're just funny. The article presents the survey of young social media users. (original abstract)
Rocznik
Strony
53--65
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • American Marketing Association Dictionary, http://marketingpo wer.com, dostęp dnia: 4.10.2012.
  • Budzyński W. (2003), Wizerunek firmy - kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltex, Warszawa.
  • Dwornik B. (2012), Inna twarz społeczności. Sprzedawcy i łowcy głów, Raport Interaktywnie.com: Media Społecznościowe. http://interaktywnie.com/index/index/?file=raport_media_spolecznosciowe.pdf, dostęp dnia 20.10.2012.
  • Gogołek W. (2010), Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Oficyna Wydawnicza Aspra, Warszawa 2010.
  • http://www.businessweek.comarticles/2012-10-04/facebook-the-making-of-1-billion-users, dostęp dnia 12.10.2012.
  • http://www.ideastorm.com, dostęp dnia 22.12.2012.
  • http://www.socialbakers.com/facebook-statistics/poland, dostęp dnia 4.10.2012.
  • Kazanowski D. (2008), Nowy marketing, VFP Communications Sp. z o.o., Warszawa.
  • Martyniuk D., Jar K., Suszek E. (2012), Raport: Biznes społecznościowy - nowa era w komunikacji biznesowej, http://www.deloitte.com /assets/Dcom-Poland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20bada nia,%20rankingi/pl_Facebook_2012_PL.pdf, dostęp dnia 20.10.2012.
  • Prawie 2/3 internautów tworzy własne treści (2012), http://www.forbes.plartykuly/sekcje/wydarzenia, dostęp dnia 21.10.2012.
  • Schenk E., Guittard C. (2009), Crowdsourcing: What can be Outsourced to the Crowd, and Why? - Technical Report, http://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00439256, dostęp dnia 09.09.2012.
  • Treadaway C., Smith M. (2011), Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Helion, Gliwice.
  • Vance A., Facebook: The Making of 1 Billion Users, "Bloomberg Businessweek Technology", http://www.businessweek.com/, dostęp dnia 04.10.2012.
  • Wójcik M. (2012), Plan wykorzystania mediów społecznościowych w zarządzaniu wizerunkiem Gdańskiego Centrum Filmowego, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, Gdańsk.
  • Żyminkowski T. (2003), Kształtowanie wizerunku banku, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171277009

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.