PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 2 System informacji marketingowej a decyzje rynkowe przedsiębiorstwa : wybrane problemy | 5--21
Tytuł artykułu

System informacji marketingowej w przedsiębiorstwach - przesłanki, zasady budowy

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Information System - Circumstances, Conditions and Structure
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketingowy system informacyjny jest najważniejszym elementem systemu decyzyjnego przedsiębiorstwa. Stanowi on trwałą i wzajemnie oddziałującą strukturę ludzi, urządzeń i procedur, gromadzenia, oceny, przekazu aktualnych, dokładnych informacji na potrzeby ośrodków decyzyjnych w przedsiębiorstwie. Zasadniczym celem tworzenia systemu informacji marketingowej jest zapewnienie podstaw do podejmowania i oceny decyzji związanych z wyborem marketingowej strategii działania i doborem elementów kompozycji marketingowej. Służy decyzjom strategicznym, taktycznym i operacyjnym. System ten dostarcza także wiedzy o otoczeniu przedsiębiorstwa i ułatwia komunikację z otoczeniem. System informacji pełni wiele ważnych funkcji. Powinien być zorientowany na konsumenta, jego potrzeby i przyszłe zachowania. (fragment tekstu)
EN
Gaining information in a company is realised within the framework of a marketing information system. It is one of the main elements of efficient marketing. The execution of the marketing process in a company basically depends on the availability of updated and reliable market information. The responsibility for supplying the information lies with the marketing information system which is the most important component of the company's decision system. In the article, the substance of marketing information system and its functions have been explained. The article includes the principles of creating the marketing information system and its structure, that is: the subsystem of internal information and the subsystem of external information. The marketing information system is fed in a company by marketing research. Its essence, stages of research and place in the marketing information system are dealt with in the last part of this article. The areas and subject of marketing research have been pointed out as well. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Ph. Kotler: Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie. Kontrola. Gebethner i Ska, Warszawa 1994, s. i 13.
  • Podstawy marketingu. Praca zbiorowa pod red. J. Altkorna. Instytut Marketingu, Kraków 1992, s. 83-84.
  • Badania rynkowe i marketingowe. Praca zbiorowa pod red. J. Kramer. PWE, Warszawa 1994, s. 195-197.
  • Z. Skorny: Mechanizmy regulacyjne ludzkiego działania. PWN, Warszawa 1989.
  • Podstawy marketingu. Praca zbiorowa pod red. H. Mruka AE Poznań'1994
  • R. Głowacki: Przedsiębiorstwo na rynku. PWE, Warszawa 1987.
  • Ph. Kotler: Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie. Kontrola. Gebethner i Ska, Warszawa 1994, s. 113.
  • L. Grabski, J. Rutkowski, W. Wrzosek: Marketing. PWE, Warszawa 1992, s. 131.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171277117

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.