PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 1, cz. 1 | 231--240
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość społeczna

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Entrapreneurship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecnie zauważyć można szybki rozwój działalności, który określić można mianem przedsiębiorczości społecznej. W artykule zostały przedstawione podstawowe zagadnienia prezentowane w zagranicznej i krajowej literaturze przedmiotu na temat przedsiębiorczości społecznej. W szczególności przedstawiono różnorodność definicji, proces przedsiębiorczy oraz formy prawne przedsiębiorstwa społecznego. (abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays we can notice a rapid development of activity, which can be described as a Social entrepreneurship. In article are collected elementary issues presented in international and national literature of the subject. In particular is shown the plurality of the definitions, entrepreneurial process and legal forms of the Social Enterprise. (original abstract)
Rocznik
Strony
231--240
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Austin J.E. (2010), Trzy kierunki badań nad przedsiębiorczością społeczną, w: Przedsiębiorczość społeczna, J. Mair, J. Robinson, K. Hockerts, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.
  • Borzaga C., Defourny J. (2001), Conclusions: Social enterprise in Europe:A Diversity of initiatives and Prospects, w: The emergence of social enterprise, Borzaga C., Defourny J., Routledge, London.
  • Chell E., Nicolopoulou K., Karatas-Ozkan M. (2010), Social entrepreneurship and enterprise: International and innovation perspectives. w: Entrepreneurship & Regional Development, Vol. 22.
  • Cho A.H. (2010), Polityka, wartości i przedsiębiorczość społeczna - analiza krytyczna, w: Przedsiębiorczość społeczna, Mair J., Robinson J., Hockerts K., Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.
  • Defourny J. (2001), From Third sector to social enterprise, w: The emergence of social enterprise, Borzaga C, Routledge, Londyn.
  • Deniusiuk, M. (2007), Formy prawne przedsiębiorczości społecznej, w: Spojrzenia na przedsiębiorczość społeczną, Orłowska Z. (red), Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa.
  • Martin R.J., Osberg, S. (2007), Social entrepreneurship: The case for a definition, w: Stanford Social Innovation Review, Spring.
  • Perrini F., Vurro C., Costanzo L.A. (2010), A process-based view of social entrepreneurship: Form Opportunity identification to scaling-up social change in the case of San Patrignano. w: Entrepreneurship & Regional Development, Vol. 22, No. 6.
  • Piechowski A. (2007), Rodowód przedsiębiorczości społecznej, w: Przedsiębiorstwo społeczne w rozwoju lokalnym, Leś E., Ołdak M. (red), Colegium Civitas, Warszawa.
  • Robinson J. (2010), Omijanie barier społecznych i instytucjonalnych w dostępie do rynku: jak przedsiębiorcy społeczni identyfikują i oceniają istniejące możliwości, w: Przedsiębiorczość społeczna, Mair J., Robinson J., Hockerts K., Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.
  • Smith B.R., Stevens C.E. (2010), Different Types of social entrepreneurship: The role of geography and embeddedness on the measurement and scalin of social value. w: Entrepreneurship & Regional Development, Vol. 22, No. 6.
  • Zahra S.E., Gedajlovic E., Neubaum D.O., Shulman J.M. (2009), A typology of social entrepreneurs: Motives, search processes and ethical challenges. w: Journal of Business Venturing, Vol. 24 (5).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171277245

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.