PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 6 | 11--19
Tytuł artykułu

Marketing 4.0 - nowa koncepcja w obliczu przemian współczesnego konsumenta

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing 4.0 - the New Concept Facing Transformation of the Modern Consumer
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany zachodzące w postawie współczesnych konsumentów wywołują określone implikacje dla marketingu. Zacieranie się granicy pomiędzy producentem a konsumentem, rynkami B2B oraz B2C czy też marketingiem transakcyjnym a partnerskim sprawiają, że istniejące dychotomie tracą na swoim dotychczasowym znaczeniu. Powoduje to konieczność kreacji nowej koncepcji marketingu w postaci modelu 4.0, który, odwołując się do marketingu 3.0 P. Kotlera, łączy obowiązujące w nauce pojęcia z nowymi, istotnymi elementami. W konsekwencji artykuł koncentruje się na opisie nowych zagadnień, takich jak: prosument (w miejsce tradycyjnego konsumenta), sieci społecznościowe (częściowo zastępujące promocję i budujące transparentność przedsiębiorstwa) czy platforma współpracy (stanowiąca miejsce powstawania produktu oraz nawiązywania relacji). (abstrakt oryginalny)
EN
Changes in the attitude of modern consumers cause specific implications for Marketing. First of all, the gradual obsolescence of already existing concepts may be observed. Also, the existing dichotomies in the face of the observed changes diminished in importance. Indeed blurred is the line between producer and consumer, B2B and B2C markets, or transactional and relationship marketing. This necessitates for the creation of a new concept of Marketing in the form of model 4.0, which combines current academic terms, with new important elements such as prosumer (who replaces the traditional consumer) social networks (partly replacing the promotion and building the transparency of enterprise) or co-operation platform (representing place of origin of the product and allows to develop a relation). (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
11--19
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, doktorant
Bibliografia
  • Bondos, I. (2013). W kierunku marketingu 3.0. Handel Wewnętrzny, (3).
  • Borden, N.H. (1965). The Concept of the Marketing Mix. W: G. Schwartz (red.), Science in Marketing (s. 9-10). John Wiley.
  • Coviello, N.E. i Brodie, R.J. (2001). Contemporary Marketing Practices of Consumer and Business-to-Business Firms: How Different Are They? Journal of Business & Industrial Marketing, 16 (5).
  • Fonfara, K. (2004). Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. Warszawa: PWE.
  • Grönroos, C. (1997). Keynote Paper. From Marketing-mix to Relationship Marketing - Towards a Paradigm Shift in Marketing. Management Decision, 35 (4).
  • Kotler, P. (1986). The Prosumer Movement. A New Challange for Marketers. Advances in Consumer Research, 13.
  • Kotler, P. (2010). Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek! Warszawa: MT Biznes.
  • Kozielski, R. (2013). Klient 3.0 czy Marketing 3.0. Handel Wewnętrzny, (3).
  • Kwiatek, P. i Rudawska, E. (2008). Uczestnictwo klientów w konkurencyjnych programach lojalnościowych. Marketing i Rynek, (7).
  • Łuczak, M. (2013). Produkt czy usługa? Wpływ bezpośrednich relacji przedsiębiorstw z klientami na ofertę firmy. Materiały konferencyjne. Szczecin.
  • Nowacki, F. (2013). Implikacje globalizacji i regionalizacji dla przedsiębiorczości międzynarodowej. Przegląd Organizacji, (5).
  • Palmatier, R.W., Scheer, L.K., Houston, M.B., Evans, K.R. i Gopalakrishna, S. (2007). Use of Relationship Marketing Programs in Building Customer-Salesperson and Customer-Firm Relationships. Differential Influences on Financial Outcomes. Research in Marketing, 24 (3).
  • Prahalad, C.K. i Ramaswamy, V. (2004). Co-creation Experiences. The Next Practice in Value Creation. Journal of Interactive Marketing, 18 (3).
  • Staniszewski, M. (2013). Prosument producent, profesjonalista, http://www.crnavigator.com/art6/prosument_producent_profesjonalista.html (10.10.2013).
  • Sznajder, A. (2013). Wpływ mobilnej technologii informacyjnej na działalność marketingową przedsiębiorstw. Gospodarka Narodowa, (7-8).
  • Thomke, S. i von Hippel, E. (2002). Customers as Innovators. A New Way to Create Value. Harvard Business Review, (April).
  • Wieczerzycki, M. (2013). Reinterpretacja dychotomii marketingu B2B i B2C w świetle współczesnych teorii marketingowych. Marketing i Rynek, (7).
  • Zeller, P. (2006). Hierarchiczna klasyfikacja marketingu relacyjnego. Marketing i Rynek, (9).
  • Zineldin, M. i Philipson, S. (2007). Kotler and Borden are Not Dead. Myth of Relationship Marketing and Truth of the 4Ps. Journal of Consumer Marketing, 24 (4).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171278381

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.