PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Strategiczny controlling wartości przedsiębiorstwa | 35--66
Tytuł artykułu

Interfunkcjonalny wymiar strategicznego controllingu wartości przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W powszechnie dziś akceptowanej konwencji, przyjmującej wzrost wartości przedsiębiorstwa za paradygmat zarządzania, oczywiste staje się uznanie controllingu wartości za podstawową metodę zarządzania wartością. Controlling stanowi instrumentalną bazę, daje podstawy, wskazuje drogę do podejmowania decyzji i ich realizacji w procesie kreowania wartości. W controllingu wartości wykorzystuje się zdobycze, zasady i reguły nowoczesnych metod zaliczanych do zarządzania planistycznego, partycypacyjnego i zarządzania wiedzą. Związek controllingu wartości z grupą metod zarządzania planistycznego wynika z potrzeby adaptacji przedsiębiorstwa do warunków i oczekiwań otoczenia oraz opanowania niepewności, a w konsekwencji utrzymania pozycji konkurencyjnej. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • P.R. Preissler: Controlling - Lehrbuch und Intensivkurs. Oldenburg-München-Wien 1985.
  • Jędralska K., Woźniak-Sobczak B.: Metoda controllingu strategicznego i jej implementacja w zarządzaniu biznesem. AE, Katowice 2001.
  • Rokita J.: Organizacja ucząca się. AE, Katowice 2003.
  • Grudzewski W.M., Hejduk L: Wpływ zarządzania wiedzą na wzrost wartości przedsiębiorstwa. W: Strategia wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka gospodarcza. Zeszyty Naukowe. Uniwersytet Szczeciński. Szczecin 2004, z. 378.
  • Marciniak S.: Controlling. Teoria, zastosowania. Difin, Warszawa 2008.
  • Controlling funkcyjny w przedsiębiorstwie. Red. M. Sierpińska. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Łaszczak M.: Zarządzanie strategiczne w warunkach zmian jakościowych w otoczeniu przedsiębiorstwa. Politechnika Łódzka, Bielsko-Biała 1999.
  • Jędralska K.: Adaptacyjno-koordynacyjna funkcja controllingu. Studia Ekonomiczne nr 37. AE, Katowice 2006.
  • Informacja zarządcza w procesie formułowania i realizacji strategii. Red. G.K. Świderska. Difin, Warszawa 2003.
  • Piosik A.: Zasady rachunkowości zarządczej. PWN, Warszawa 2006.
  • Skowronek-Mielczarek A., Leszczyński Z.: Controlling - analiza i monitoring w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Difin, Warszawa 2007.
  • Wędzki D.: Analiza wskaźnikowa sprawozdania finansowego. Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.
  • Controlling w przedsiębiorstwie. Koncepcje i instrumenty. Red. E. Nowak Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2003.
  • Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 1994.
  • Fisher C.: Current and Reccurrent Challenges In HRH. "Journal of Management" 1989.
  • Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H.: Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. PWE, Warszawa 2007.
  • K. Jędralska, B. Woźniak-Sobczak: System wdrażania controllingu w przedsiębiorstwie. AE, Katowice.
  • Instrumenty zarządzania przedsiębiorstwem przez finanse. Red. B. Woźniak- -Sobczak. AE, Katowice 2010.
  • Woźniak-Sobczak B.: Nośniki ryzyka w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. W: Czas na pieniądz. Red. D. Zarzecki. WNEiZ, Uniwersytet Szczeciński 2007, t. 1.
  • Bodie Z., Merton R.C.: Finanse. PWE, Warszawa 2003.
  • Stokalski B.: Oswoić ryzyko. "Manager" 2000, nr 2.
  • Drucker P.F.: Innovation and Enterpranewrship. W: The Executive in Action. Harper-Business, New York 1996.
  • M. Crouhy, D. Galai, R. Mark: Risk Management. McGraw-Hill, New York 2001.
  • A. Rutkowski: Zarządzanie finansami. PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171278457

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.