PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 5 | 198--208
Tytuł artykułu

Klient jako kapitał przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Customer as a Company's Equity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie koncepcji kapitału klienta, metod jego szacowania oraz wyjaśnienie istoty tworzenia wartości dla klienta. (fragment tekstu)
EN
The present economy is without any limits. There is a free access to information and a fight for customers. In the process of globalization in companies there is a new definition of a customer. In the new economy a customer has to be perceived as a value, which is managed. A management of customer value should contain financial and marketing instruments. Customer value management is a result of unconstrained communication, migration of people and new technologies. This paper presents a conception of customer value management in prospect of a company and a customer to take advantage of: Customer Equity and Activity-Based Costing. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
198--208
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Blattberg R.C., Getz G., Thomas J.S., Klient jako kapitał. Budowanie cennego majątku relacji z klientem i zarządzanie nim, Wydawnictwo MT Biznes, Konstancin-Jeziorna 2004
  • Capiga M., Kapitał klienta banku. Wybrane aspekty zarządzania i oceny, Twigger, Warszawa 2005.
  • Czubała A., Niestrój R., Finansowe przesłanki decyzji marketingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004.
  • Dobiegała-Korona B., Wartość klienta czy wartość dla klienta? Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie 2006, nr 1.
  • Dobiegała-Korona B., Zarządzania wartością klienta, w: Przedsiębiorstwo przyszłości - wizja strategiczna, red. W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, Difin, Warszawa 2002.
  • Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Kapłan R.S., Cooper R., Zarządzanie kosztami i efektywnością, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Kotler P., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999.
  • Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Kozielski R., Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Marcinkowska M., Kształtowanie wartości firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Panfil M., Szablewski A., Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, Poltext, Warszawa 2006.
  • Szymura-Tyc M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171278507

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.