PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Strategiczny controlling wartości przedsiębiorstwa | 159--191
Tytuł artykułu

Identyfikacja uwarunkowań formułowania strategii dyferencjacji i dywersyfikacji w controllingowym zarządzaniu wartością

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Klasyczne strategie konkurowania to dążenie do uzyskania przywództwa kosztowego lub odróżnienia się od konkurentów poprzez unikatowość oferty (dyferencjacja). Według tradycyjnego podejścia, przedsiębiorstwa powinny traktować strategie przywództwa kosztowego oraz dyferencjacji (dwie główne strategie konkurencji) jako wysoce alternatywne, co oznacza, że próba jednoczesnej realizacji obu strategii prowadzi do gorszych wyników. Jeśli zatem przedsiębiorstwo dąży do osiągnięcia ponadprzeciętnych wyników powinno dokonać wzajemnie wykluczającego się wyboru między ogólnymi strategiami. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Porter M.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 1999.
  • Abel D.F.: Dualizm w zarządzaniu. Dziś i jutro firmy. Poltext, Warszawa 2000.
  • Ludwiński M.: Po co firmie centra odpowiedzialności? http://www.bankier.pl/ wiadomosc/Po-co-firmie-centra-odpowiedzialnosci-l 835818.html
  • Buk H.: Nowoczesne zarządzanie finansami. Planowanie i kontrola. C.H. Beck, Warszawa 2006.
  • Rajzer M.: Strategie dywersyfikacji przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 2001.
  • Zelek A.: Zarządzanie strategiczne. Diagnozy, decyzje, strategie. Zachodniopomorska Szkoła Biznesu, Szczecin 2002.
  • Caputa W., Szwajca D.: Finanse we współczesnych procesach kreowania wartości. CeDeWu, Warszawa 2008.
  • Ansoff H.I.: Strategies for Diversification. "Harvard Business Review" 1957, Vol. 35, No 5.
  • Romanowska M.: Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa 2009.
  • Suszyński C.: Synergia w działalności rynkowej przedsiębiorstw. Monografie i Opracowania nr 355, Warszawa 1992.
  • Safin K.: Zarządzanie małą firmą. AE, Wrocław 2001.
  • Kenny G.: Strategia dywersyfikacji - wzrost poprzez zróżnicowanie. Wydawnictwo Explanator, Poznań 2010.
  • Bielecka-Odyniec A.: Strategia dyferencjacji jako obszar zmian w działaniach przedsiębiorstw na przykładzie województwa podlaskiego. W: Zmiany w strategiach zarządzania organizacjami. Red. J. Szabłowski. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, Białystok 2009.
  • Harvard Business Essentials; Strategia. Opracuj i zastosuj najlepszą strategię dla swojej firmy. MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2007.
  • Porter M.: Competitive Strategy. The Free Press. New York 1980.
  • Rudawska I.: Strategia konkurencji przedsiębiorstwa oparta na relacjach rynkowych. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2009, nr 9.
  • Stabryła A.: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. PWN, Warszawa-Kraków 2005.
  • M. Smolarek: Strategie konkurencyjne małych przedsiębiorstw. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, www.sbc.org..pl/content/10637/smolarek2.pdf
  • Muszyński M.: Aktywne metody prowadzenia strategii przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Placet, Warszawa 2006.
  • R.L. Ackoff: Zasady planowania w korporacjach. PWE, Warszawa 1993.
  • T. Gołebiowski: Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola. Difin, Warszawa 2001.
  • L.R. Bittel: Krótki kurs zarządzania. PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171278517

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.