PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 5 | 209--218
Tytuł artykułu

Problemy logistyczne handlu elektronicznego w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
The Logistic Problems of e Commerce in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest wskazanie najważniejszych problemów logistycznych handlu elektronicznego, które obecnie występują w Polsce oraz sposoby ich rozwiązywania. Zaprezentowano przykładowe usługi informacyjne, świadczone na rzecz klientów przez czołowe firmy z branży KEP (kuriersko-ekspresowo-pocztowej). Zaproponowano także usprawnienia istniejących systemów logistycznych przewoźników ekspresowych i technologii informacyjnych. Na potrzeby opracowania przeprowadzono badania metodami desk research i field research oraz wywiady eksperckie. (fragment tekstu)
EN
The Internet sale constitutes only 1,5 percent of the total value of commerce in Poland. This percentage is to increase a few times in the oncoming several years. Customers of e-shops are a very specific and demanding group. Time saving, possibility of placing an order at any time and delivery of products directly to a customers house are among the crucial criteria for purchasing via the Internet. Unfortunately, some e-shops often offer products which aren't available in warehouses. It happens that there are delays in deliveries about which the customers aren't informed. These problems of contemporary e-commerce are the result of, among other things, inefficient logistic solutions and lack of proper technological skills. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
209--218
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • I.-Metria, Raport: eHandel B2C w Polsce, Warszawa 2003.
  • IAB Polska, Raport: Internet 2006, Polska Europa Świat, Warszawa 2007.
  • Internet Standard, Raport: e-commerce 2006, Badanie polskich sklepów internetowych, Warszawa 2006.
  • Jeszka A.M., Kawa A., Raport - Polska branża przesyłek ekspresowych, Poznań 2003.
  • Kawa A., Technologie informacyjne podstawą rozwoju firm logistycznych i ich usług, w: Rynek usług logistycznych, red. M. Ciesielski, Difin, Warszawa 2005.
  • Money.pl, Raport: e-commerce 2005, Ocena i prognoza rozwoju rynków: Polski, Europy Zachodniej i USA, Wrocław 2005.
  • Narożny Ł., Raport: Mocne i słabe strony polskiego e-commerce, Wrocław 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171278539

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.