Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zaprezentowana jest koncepcja TQM Scorecard jako nowoczesne narzędzie wspierania strategii jakości w organzacji. Powstała ona z powiązania Total Quality Management (TQM) oraz Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard). Strategia firmy w coraz większym zakresie uwzględnia wykorzystywanie kapitału intelektualnego w kontekście jakości, jako kluczowego czynnika sukcesu organizacji. Niniejszy tekst przedstawia charakterystykę i ocenę systemu jakości wykorzystującego instrumentarium pomiaru kapitału intelektualnego.
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
autor
- Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", Warszawa, doktorant
autor
- Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", Warszawa, doktorant
Bibliografia
- Chadwick L., Rachunkowość zarządcza dla niewtajemniczonych, Wydawnictwo Placet, Warszawa 1997.
- Chodyński A., Dynamika organizacji opartej o wiedzę, "Zeszyty Naukowe WSZiM w Sosnowcu. Zarządzanie i Marketing" 2004, nr 5 (1/2004).
- Herde H., Kirchner L., Päßler K., Scorecard für Excellence, "Qualitäts und Zuverlässigkeit", 2003, nr 48.
- PN-EN ISO 9000 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia . PKN, wrzesień 2001.
- Wilmes D., Radtke P., Aurach M., TQM gerechtes Controlling, Carl Hanser Verlag, München - Wien 2000.
- Wolter O., TQM Scorecard, Die Balanced Scorecard in TQM - geführten Unternehmen umsetzen, Carl Hanser Verlag, München - Wien 2002.
- Zarządzanie organizacjami z perspektywy gospodarki opartej na wiedzy, red. nauk. Chodyński A., Wydawnictwo WSZiM, Sosnowiec 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171278679