PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | Public relations. Doskonalenie procesu komunikowania | 72--90
Tytuł artykułu

Zarządzanie sytuacją kryzysową w przestrzeni social media

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W przedsiębiorstwach zarządzanych według nowoczesnych metod za opracowanie "planów kryzysowych" czy "planów zarządzania sytuacją kryzysową", będących zbiorem wytycznych odnośnie do postępowania w sytuacji zagrożenia, odpowiedzialne są działy i osoby prowadzące działalność public relations. Zauważa się zdecydowaną tendencję do umieszczania działów PR w najbliższym, pod względem struktury organizacyjnej, otoczeniu władz firmy, zaś sama definicja public relations z czysto marketingowego podejścia w ciągu kilku ostatnich lat przekształciła się w [...] funkcję zarządzania, która nawiązuje i podtrzymuje wzajemnie korzystne stosunki między instytucją oraz publiką od której zależy jej sukces lub klęska7. Tak pojmowane public relations jest nie tylko kreowaniem wizerunku, choć głównie taką definicję starają się nam przybliżać media, lecz przede wszystkim komunikowaniem się firmy z szeroko pojętym otoczeniem - pracownikami, klientami, akcjonariuszami, konkurentami, mediami, lokalnymi władzami itp. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Gdy wizerunek ma kryzys. "Gazeta Pomorska" z 19.03.2007 r.
  • Smektała T.: Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw. Astrum, Wrocław 2001.
  • Rydzak W.: Reputacja a działania informacyjne organizacji w sytuacjach kryzysowych i determinanty ich wyboru. Uniwersytet Ekonomiczny, Poznań 2011.
  • Mitroff I., Pearson C.: Zarządzanie sytuacją kryzysową czyli jak ochronić firmę przed najgorszym. Business Press, Warszawa 1998.
  • Kaczmarek-Śliwińska M.: Internet Public Relations. Polskie realia działań public relations w Sieci. Politechnika Koszalińska, Koszalin 2010.
  • Kaznowski D.: Podział i klasyfikacja social media: http://networkeddigital.com/ 2010/05/10/podzial-i-klasyfikacja-social-media/
  • Safko L., Brake D. K.: The Social media bible: tactics, tools, and strategies for business success. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey 2009.
  • pl http://www.retrevo.com http://www.rp.pl
  • Castells M.: Społeczeństwo sieci. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • http://citeseerx.ist.psu.edu
  • Szpunar M.: Alienacja i samotność w sieci vs grupowość i kapitał społeczny w Internecie. W: Oblicza Internetu. Architektura komunikacji sieci. Red. M. Sokołowski. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Elbląg 2007.
  • Kotula S.D.: Web 2.0 - współczesny paradygmat Internetu. W: Oblicza Internetu. Architektura komunikacji sieci. Red. M. Sokołowski. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Elbląg 2007.
  • Rahiman N. : Web 2.0, a Social Phenomen Beyond Technology, http://blog.niyas.com/?p=4
  • Kaznowski D.: Strategia w social media, http://networkeddigital.com
  • http://www.facebook.com http://www.fejsik.pl
  • http://www.pcworld.pl
  • Seitel F.P.: Public relations w praktyce. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • http://www.dwutygodnik.com.pl
  • Wójcik K.: Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Placet, Warszawa 2005, 2009.
  • http://mediamikser.pl
  • Podraża U.: Kryzysowe public relations. Difin, Warszawa 2009.
  • Jenkins H. : Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171279105

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.