Warianty tytułu
Assessment of the Effectiveness of Public Hospital Management
Języki publikacji
Abstrakty
Podstawowym celem artykułu jest zaprezentowanie głównych zagadnień z zakresu oceny efektywności w szpitalu. W opracowaniu przedstawiono definicję efektywności, wskazano główne mierniki jej oceny ze szczególnym uwzględnieniem wskaźników dla publicznych zakładów opieki zdrowotnej. Zaproponowano także model oceny efektywności zarządzania szpitalem oparty na dwóch aspektach: analizie finansowej oraz stopniu zadowolenia interesariuszy. (abstrakt oryginalny)
The main aim of the article is to present the crucial issues of assessing the effectiveness of hospital management. The paper presents a definition of efficiency, indicates the key measures of its assessment with particular reference to the indicators for public health care. The article proposes also a model for assessing the effectiveness of the hospital management based on two aspects: financial analysis and a degree of satisfaction of stakeholders. (original abstract)
Twórcy
autor
- Politechnika Lubelska
Bibliografia
- Bielski M. (1996), Organizacje. Istota. Struktury. Procesy, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
- Dąbrowski T. J. (2009), Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" nr 9.
- Hass-Symotiuk M. (2011), System pomiaru i oceny dokonań szpitala, ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa.
- Kaplan R. S., Norton D. P. (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełoży strategie na działanie, PWN, Warszawa.
- Kiezun W. (1977), Podstawy organizacji i zarządzania, KiW, Warszawa.
- Lichtarski J. (2007), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
- Łyś D., Karnej P. (2011), Innowacje w zarządzaniu szpitalem, w: Innowacje organizacyjne w szpitalach, Stępniewski J., Karnej P., Kęsy M. (red.), ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa.
- Marcinkowska E. (2010), Outsourcing w zarządzaniu szpitalem publicznym, ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa.
- Niestrój R. (2002), Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
- Paliwoda-Matiolańska A. (2005), Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, wspólna Europa: zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, Brydulak H., Gołębiowski T. (red.), Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.
- Projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie monitorowania i oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej szpitali włączonych do sieci szpitali z 2007 r., www.mz.gov.pl, dostęp dnia 6.01.2012.
- Sieć szpitali a polityka jakości w opiece zdrowotnej, www.mz.gov.pl, dostęp dnia 5.01.2012.
- Suchecka J. (2010), Ekonomia zdrowia i opieki zdrowotnej, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
- Ziębicki B. (2007), Efektywność a jakoś w sektorze publicznym, w:, Społeczne aspekty przeobrażeń organizacyjnych, Potocki A. (red.), Wyd. Difin, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171279339