Czasopismo
2012
|
Public relations. Doskonalenie procesu komunikowania
|
185--210
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Niniejsze opracowanie zawiera wybrane przykłady realizacji idei społecznej odpowiedzialności biznesu regionu Górnego Śląska. Do prezentacji owych przykładów wybrano prywatny podmiot gospodarczy należący do sektora małych i średnich przedsiębiorstw, realizujący działania pomocowe, w szczególności dla grup zagrożonych wykluczeniem społecznym. Wśród wspieranych grup społecznych znajdują się głównie osoby długotrwale bezrobotne, uzależnione od alkoholu i innych środków odurzających, niepełnosprawni fizycznie i psychicznie, bezdomni, osadzeni i opuszczający placówki penitencjarne, młodzież przebywająca w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, osoby niepracujące po 50. roku życia i inne dyskryminowane na rynku pracy grupy społeczne o rozmaitych dysfunkcjach psychospołecznych. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
185--210
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
- Paliwoda-Matiolańska A.: Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. C.H. Beck, Warszawa 2009.
- Public relations. Znacznie społeczne i kierunki rozwoju. Red. J. Olędzki, D. Tworzydło. PWN, Warszawa 2006.
- Grzegorzewska-Ramocka E.: Cele społeczne przedsiębiorstwa, a kierunki inwestowania. "Handel Wewnętrzny" 2001, nr 4-5.
- Tarczydło B.: Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wybrane przykłady. W: Społeczne wymiary zarządzania nowoczesnymi przedsiębiorstwami. Red. J. Stankiewicz. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2010.
- Żamigała M.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji. Wolters Kluwer, Kraków 2007.
- Sawicka A., Lepka J., Ptak A.: Przedsiębiorstwa w krainie działań społecznych. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171279485