PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 8 | nr 2 | 41--44
Tytuł artykułu

Quality management system in trade - internationalization of marketing relations with consumers

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of marketing management is to satisfy the needs and desires of consumers. A lot of factors have influenced the consumers and their purchasing. Besides price and assortment factors there are requirements of consumers to the quality of a product. It means that a product should possess physical, chemical, designing, aesthetic, ecological and other desirable properties that should be expressed before the use of products. Because of this, the quality in the theory and practice of management is beginning to affirm itself. This has been particularly expressed by the introduction of ISO 9000 which makes possible the internationalization of quality system and circulation of goods and services without "physical-fiscal-technical" barriers.(original abstract)
Rocznik
Tom
8
Numer
Strony
41--44
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Niš, Serbia
  • University of Niš, Serbia
Bibliografia
  • Brown, A., Loughton, K., 2001. "Smaller enterprises experiences with ISO 9000", International Journal of Quality Management, Vol.15, No.3, pp.273-85
  • Ćuzović, S., Ivanović, P., 2010. Innovation in retail management, Faculty of Economics, University of Nis
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171279557

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.