PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 5 Zarządzanie marketingowe : podstawy informacyjne projektowania strategii | 119--136
Tytuł artykułu

Obserwacja cen konkurentów jako podstawa identyfikacji strategii cenowej badanego przedsiębiorstwa (na przykładzie sektora krajowych producentów piwa)

Warianty tytułu
The Observation of the Competitors' Prices as the Basis for the Identification of the Price Strategy of the Examined Enterprise (on the Basis of the Sector of the Polish Beer Producers)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W badaniach sektora krajowych producentów piwa, przeprowadzonych przez zespół badawczy katedry Polityki Rynkowej i Zarządzania Marketingowego pod kierownictwem prof. dr. hab. L. Żabińskiego, analizowano między innymi strategię cenową jednego z tych producentów (Górnośląskich Zakładów Piwowarskich) na potrzeby jej aktualizacji, w powiązaniu z projektowaniem przyszłej strategii marketingowej tego przedsiębiorstwa. W komunikacie z badań przedstawia się niektóre wyniki monitoringu cenowego wykonanego przez autorkę, uczestnika zespołu badawczego, dla celów identyfikacji aktualnej strategii cenowej Górnośląskich Zakładów Piwowarskich S.A. w Zabrzu. Ze wstępnie poczynionych rozpoznań, na podstawie wywiadów z kierownictwem przedsiębiorstwa wynikało, że badany producent piwa stosuje strategię cen konkurencyjnych. Hipotezę tę postanowiono zweryfikować wykorzystując informacje zawarte w raportach studialnych spółki konsultingowej "Piwochmiel" Sp. z o.o. Analizowano konkurencyjność cenową G.Z.P. S.A. w stosunku do następujących browarów: Warszawa, Żywiec, Elbląg, Gdańsk, Tychy, Poznań, Warka, Leżajsk, Wrocław. (fragment tekstu)
EN
This article is about pricing policy which is built by every firm. Each firm lives in the economic environment and it is necessary to built original composition of marketing tools (marketing-mix). Price is one element of this marketing-mix and very often plays the most important role for instance in case of easy shopping goods. Consumers decisions is dependent on the level of price. It is usually used as a tool of competition. It is very necessary to follow the decisions connected with such a topic as prices of competition. This one could be called "price monitoring". Entertainment is obliged to observe the condition of own environment and very important part of its competition. This method is easy to make so each firm is able to do it. The well defined price can't be based only on costs. It has to involve other elements. In this article is shown process of making price on example of beer market. Author has made price monitoring and tries to show how to build price which could be the most important tool of competition. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • M. Prymon: Nie tylko zysk. "Businessman" 1996, maj, s. 88.
  • Ph. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & S-ka, Warszawa 1994, s. 449.
  • J. Karwowski: Zarządzanie marketingowe. Zachodniopomorska Szkoła Businessu przy Uniwersytecie Szczecińskim, Szczecin 1993, s. 82.
  • M. Sławińska, E. Urbanowska-Sojkin: Marketing w zarządzaniu firmą handlową. PWE, Warszawa 1995, s. 169.
  • S. Tajer: Polityka sprzedaży przedsiębiorstw handlu hurtowego artykułami żywnościowymi. "Handel Wewnętrzny" 1994, nr 2, s. 44.
  • Podstawy marketingu. Praca zbiorowa pod red. J. Altkorna. Instytut Marketingu, Kraków 1992, s. 71.
  • Towaroznawstwo produktów spożywczych. Praca zbiorowa pod red. A. Lempki. PWE, Warszawa 1975, s. 713.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171279973

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.