Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł przedstawia mierniki funkcjonowania sektora usług pocztowych w dobie konkurencji przesyłek pocztowych na rynku polskim. Poczta, jako przedsiębiorstwo usługowe powinna zabiegać o jak najlepszą jakość w każdym aspekcie działań. Jakość usług pocztowych nierozerwalnie związana jest z ich doskonaleniem, gdyż w przeciwnym przypadku może obniżyć efekt użytkowy zrealizowanej usługi ,a niekiedy całkowicie ją zdeprecjonować. W artykule przedstawiono wskaźniki jakości usług Poczty Polskiej, która do tej pory nie musiała zabiegać o klienta, gdyż na rynku usług pocztowych była monopolistą. Jednak zmieniające się realia społeczno-ekonomiczne i pojawiająca się konkurencja spowodował, że poczta zaczęła zwracać większą uwagę na poziom oraz jakość oferowanych usług.
Twórcy
autor
Bibliografia
- Daszkowska M., Usługi w procesie reprodukcji społecznej, Rozprawy i Monografie nr 82, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1987.
- Daszkowska M., Usługi, produkcja, rynek, marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Niewadzki C., Usługi w gospodarce narodowej, Warszawa 1975.
- Kodeks pracy Poczty Polskiej 2002.
- Rozporządzenie Ministra Łączności z dnia 15 marca 196 w sprawie warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze powszechnym (Dz. U. nr 40/96 poz. 173).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171280441