PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 64, T. 1 Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa | 41--51
Tytuł artykułu

Zmiany w kształcie wiązki celów przedsiębiorstw zrównoważonego rozwoju

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Changes in the Objectives Shape in the Enterprise of Sustain Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zmiany w kształcie wiązki celów w przedsiębiorstwie zrównoważonego rozwoju. Główny nacisk położono na dwa obszary, które coraz częściej zostają wydzielone w tego typu przedsiębiorstwach: płaszczyznę ochrony środowiska i płaszczyznę społeczną. W artykule zaprezentowano cele i motywy, jakimi kierują się polscy przedsiębiorcy wyodrębniający te obszary działania w swoich przedsiębiorstwach. Motywy podzielono na dwie grupy: o charakterze biznesowym oraz realizowane altruistycznie. (abstrakt oryginalny)
EN
In the article were presented changes in the objectives shape in the enterprise of sustain development. The main stream of context was concern on two areas, that are mostly common in this type of enterprises - environmental perspective and social perspective. In the article were presented aims and motives of polish managers taking action In this areas. Motives were divided on philanthropy and business ones. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Easty D., Cornelius P. (2002), Bridging the Gap. How Improved Information Can Help Companies Integrate Shareholder Value and Environmental Quality, w: Environmental Performance Measurement: The Global Report 2001-2002, Oxford University Press, New York.
  • Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2010), Sustainability w biznesie, czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatu i koncepcji zarządzania, Poltext, Warszawa.
  • Hannabarger Ch., Buchman R., Economy P. (2007), Balanced Scorecard Strategy For Dummies, Wiley Publishing, Hoboken.
  • Kaplan R.S, Norton D.P (2001), Strategiczna karta wyników. Balanced Scorecard. Praktyka, CIM, Warszawa.
  • Kaplan R.S, Norton D.P (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kaplan R.S, Norton D.P (2011), Dopasowanie w biznesie. Jak stosować strategiczną kartę wyników, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.
  • Kaplan R.S, Norton D.P (2011), Mapy strategii w biznesie. Jak przełożyć wartość na mierzalne wyniki, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.
  • Kerr J.M. (2006), The Best Practice Enterprice. A Guide to Achieving Sustainable World-Class Performance, J. Ross Publishing, Fort Lauderdale.
  • Marek S., Białasiewicz M. (2008), Podstawy nauki o organizacji, PWE, Warszawa.
  • Marek S., Czerniachowicz B. (2003), Procesy dezintegracyjne we współczesnym przedsiębiorstwie, w: Innowacyjność, struktury, modele i strategie rozwoju przedsiębiorstw, red. W. Janasz, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Marr B. (2006), Strategic Performance Management. Leveraging and measuring your intangible value drivers, Elsevier, Oxford.
  • Porter M.E., Kramer M.R. (2002), The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy, "Harvard Business Review", December.
  • Reinhardt F. (2000), Down to Earth, Applying Business Principles to Environmental Management, Harvard Business School Press, Boston.
  • Sikorski C. (1999), Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Skoczylas W., Niemiec A., Przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialne w świetle badań nad pomiarem dokonań, w druku.
  • Świerk J. (2009), Mapa strategii i strategiczna karta wyników w planowaniu działań przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Skłodowskiej-Curie, Lublin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171280963

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.