PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4 (22) | 161--178
Tytuł artykułu

Job satisfaction and attitude of remaining in workplace : Most strongly correlated factors in Poland and Italy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Staff turnover significantly influences companies, as it is largely the state and structure of human capital available to a particular company that testifies the competitiveness of modern economies and individual enterprises. For the owners and executives of the SME sector it is particularly important to have data on the factors that influence their subordinates' decision to remain in the workplace or leave it. This article presents the results of this author's empirical study conducted in Poland (The Mazovia Province) and in Italy (region of Lombardy) in 2010-2011. It comprises a presentation of a model that verifies the influence of job satisfaction on the employee's decision to remain in the workplace. Through applying statistical methods the factors most strongly connected with job satisfaction and their relation to the attitude of remaining in the workplace were identified. This article shows certain regularities and indicates courses of action for Italian and Polish SME executives. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
161--178
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Depedri S., Tortia E., Incentives, Job Satisfaction and Performances: Empirical Evidence in Social Enterprises, Eurisce Working Papers No. 012/10, University of Eurisce 2010.
  • Dral A., Powszechna ochrona trwałości stosunku pracy. Tendencje zmian, Wolters Kluwer, Warsaw 2009.
  • Leksykon zarządzania, Ed. M. Romanowska, Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa 2004.
  • Motywowanie w przedsiębiorstwie, uwalnianie ludzkiej produktywności, Ed. Jasiński Z. II edition, Publisher Agency Palcet, Warszawa 2001.
  • Rapporto Job satisfaction La motivazione sul lavoro nelle aziende italiane 2007, OD&M Organization Design & Management, Milano 2008.
  • Rosenbluth H.F., McFerrin Peters D., Po drugie klient. Zadowoleni pracownicy gwarancją sukcesu firmy, Wolters Kluwer, Crakow 2009.
  • Sekuła Z., Motywowanie do pracy. Teorie i instrumenty, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
  • Sidor-Rządkowska M., Zarządzanie personelem w małej firmie, II edition, Wolters Kluwer, Warsaw 2010.
  • Stredwick J., Zarządzanie pracownikami w małej firmie, Helion, Gliwice 2002.
  • Strużyna J., Doskonalenie jakości zarządzania zasobami ludzkimi w małych firmach, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2002.
  • Wynagrodzenia w małych i średnich firmach. Stan aktualny oraz kierunki zmian, Ed. M. Juchnowicz, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171281019

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.