PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | Modele kształcenia na studiach doktoranckich w dziedzinie nauk ekonomicznych | 205--225
Tytuł artykułu

Perspektywy rozwoju naukowo-zawodowego przyszłych absolwentów studiów doktoranckich Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obserwowany w ostatnim czasie wzrost zainteresowania ofertą studiów trzeciego stopnia jest źródłem licznych analiz dotyczących właściwego dostosowania oferty studiów doktoranckich do oczekiwań ich potencjalnych uczestników. Z jednej strony nowa koncepcja organizacyjna i programowa studiów doktoranckich skupia się na kształceniu wysoko kwalifikowanych kadr na potrzeby nauki i praktyki, z drugiej wysokie kwalifikacje absolwentów studiów doktoranckich zwiększają szansę zatrudnienia oraz uzyskania satysfakcjonujących zarobków. W tym kontekście ważna dla zainteresowanych kształceniem na studiach trzeciego stopnia jest jakość oferowanego produktu - usługi edukacyjnej. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Gómiewicz J.: Społeczny wymiar szkolnictwa wyższego - proces boloński. W: Wymiar społeczny procesu bolońskiego. Red. J. Górniewicz, J. Prusik. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2005.
  • Szkoły wyższe i ich finanse w 2011 r. GUS, Warszawa 2012.
  • Pora na doktora. Magister to za mało. www.ip.pl (15.05.2013).
  • Rozrządzenie Ministra nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 września 2011 r. w sprawie kształcenia na studiach doktoranckich w uczelniach i jednostkach naukowych. Dz.U., nr 196, poz. 1169.
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2011 r. Dz.U., nr 253, poz. 1520.
  • Minkiewicz B., Jakość kształcenia w strategiach badanych uczelni. W: Szkoła sukcesu czy przetrwania? Red. A. Buchner-Jeziorska. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2005.
  • Lisiecka K.: System zapewnienia jakości kształcenia w Akademii Ekonomicznej w Katowicach sposobem realizacji misji uczelni. W: Zapewnienie jakości kształcenia w szkole wyższej. Red. K. Lisiecka. AE, Katowice 2001.
  • Raszkowska G.: Doktoranci nie będą naukowcami. www.rp.pl (15.05.2013).
  • Żabiński L.: Podstawy naukowe budowy systemów i kierunków studiów ekonomicznych. Próba identyfikacji. W: Kierunki studiów ekonomicznych - nowe uwarunkowania i wyzwania. Materiały II Wydziałowej Konferencji Dydaktyczno-Naukowej. Red. L. Żabiński, S. Smyczek, G. Koniorczyk. AE, Katowice 2007.
  • Maciejewska M.: Diagnoza oferty edukacyjnej studiów doktoranckich uczelni regionu Warmii i Mazur. W: Oferta edukacyjna studiów doktoranckich a zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowaną kadrę w różnych sektorach gospodarki. Red. J. Górniewicz, M. Maciejewska, H. Mizerek. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171281057

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.