PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | Modele kształcenia na studiach doktoranckich w dziedzinie nauk ekonomicznych | 246--254
Tytuł artykułu

Kreowanie marki studiów doktoranckich

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Utrzymanie pozycji konkurencyjnej na rynku usług edukacyjnych wymaga zmiany sposobu zarządzania uczelnią. Szczególnie istotne jest profesjonalne zarządzanie marką edukacyjną, która nie tylko pomaga wzmocnić zaufanie społeczne przypisywane ośrodkom akademickim, ale także jest jednym z najcenniejszych źródeł przewagi konkurencyjnej. To właśnie marka stanowi dziś o sile uczelni i umożliwia jej wyróżnienie się na rynku. Niniejszy artykuł prezentuje znaczenie marki edukacyjnej w procesie budowy przewagi konkurencyjnej, próbę zdefiniowania podstaw tworzenia marki studiów doktoranckich jako nośnika wartości dla interesariuszy oraz propozycję modelu skutecznego zarządzania potencjałem konkurencyjnym tej marki. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Harsza P.P., Shah S.: Creating Brand Value of Higher Education Institution. "IJMT" 2011, Vol. 19, No. 2.
  • Buszman-Witańska M.: Public relations uczelni. W: Public relations jako funkcja zarządzania organizacjach. Red. A. Adamus-Matuszyńska, R. Maćkowska. Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2011.
  • Urbanek G.: Zarządzanie marką. PWE, Warszawa 2002.
  • Olins W.: Corporate Identity. Making Business Strategy Visible Through Design. Thames and Hudson, London 1996.
  • Marka - wyższe dobro uczelni, http://www.brief.pl/brief-tam-byl/art229,marka-wyzsze- dobro-uczelni.html
  • Mourad M., Ennew Ch., Kortam W.: BrandEquity in Higher Education. "Marketing Intelligence & Planning" 2011, Vol. 29, No. 4.
  • Pawłowski K.: Rankingi i akredytacje i ich wpływ na markę szkoły wyższej działającej na konkurencyjnym rynku - artykuł dyskusyjny, http://www.ki-zysztolpawlowski.pl/ okiem.php? mode=rankingi_akredytacje
  • Patkowski P.: Potencjał konkurencyjny marki. Poltext, Warszawa 2010.
  • Dobiegała-Korona B.: Zarządzanie wartością klienta, www.zti.com.pl/ instytut/pp/ referaty /ref 19_fiill.html
  • Adams M., Oleksak M.: Intangible Capital, W: Putting Knowledge to Work in the 21st Century Organization. Praeger, Santa Barbara, California 2010.
  • Buchelt B.: Strategiczne aspekty zarządzania talentami. W: Zarządzanie talentami w organizacji. Red. A. Pocztowski.Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2008.
  • Fram E.H., Lau G.H.: Research Universities Versus Teaching Universities - Public Perception and Preferences. "Quality Assurance in Education" 1996, Vol. 4, No. 3.
  • Sakurai Y., Pyhalto K., Lindbiom-Ylanne S.: Factors Affecting International Doctoral Students' Academic Engagement, Satisfaction With Their Studies, and Dropping Out. "International Journal for Researcher Development" 2012, Vol. 3, No. 2, s. 99-117.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171281183

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.