PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 64, T. 1 Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa | 427--435
Tytuł artykułu

Touroperatorzy w Polsce a wartość przedsiębiorstw turystycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tour Operators in Poland and Value of Tourist Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wymiana handlowa była i zawsze będzie czynnikiem wzrostu, a więc rozwoju wielu dziedzin gospodarczych, czyli w konsekwencji rozwoju całej gospodarki każdego kraju. Równie dużym stymulatorem rozwoju gospodarczego są bezpośrednie podróże ludzi, głównie w celach turystycznych. Turystyka potrzebuje różnorakich inwestycji, co sprzyja rozwojowi innych sektorów gospodarki Celem artykułu jest ukazanie istoty i zasad funkcjonowania touroperatora w warunkach polskich oraz jego miejsca w branży turystycznej. W pierwszej kolejności omówiono podstawowe zagadnienie dotyczące branży turystycznej, a następnie dokonano syntetycznej analizy struktury rynku i wybranych wyników finansowych organizatorów turystycznych. (abstrakt oryginalny)
EN
Trade exchange has been and always will be a factor of growth and therefore the development of many sectors business, or as a consequence of the development of the whole economy of each country. As a stimulus for economic development is the direct travel of people, mainly tourists. Tourism needs a variety of investments, which favors the development of other sectors of the economy. The aim of this paper is to present the essence and principles of functioning Polish tour operators and its place in the tourism industry. First this article describes the basic issue for the tourism industry and then made synthetic analysis of the market structure and the financial results of selected tour operators. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Raport o stanie gospodarki turystycznej w latach 2007-2011 (2013), Ministerstwo Sportu i Turystyki, Warszawa.
  • Touroperatorzy. Raport 2011 (2011), "Wiadomości Turystyczne". Wydanie specjalne z 16.06, Wydawnictwo Eurosystem, plik.pdf, www.wiadomosciturystyczne.pl.
  • Travel & Tourism Economic Impact 2012. World (2012), World Travel & Tourism Council WTTC 2012, www.wttc. org/site_media/uploads/downloads/world2012.pdf.
  • Ustawa z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, DzU z 2010, nr 220, poz. 1447, z późn. zm.
  • Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, DzU z 2011, nr 171, poz. 1016 z późn.zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171281523

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.