PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 47 | nr 3 | 455--463
Tytuł artykułu

Kreowanie wartości dla klienta w innowacjach bankowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer Value Creation in Banking Innovations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Innowacyjność to myśl przewodnia współczesności, katalizująca zmiany zachodzące w świecie, w jego postrzeganiu i stanowiąca podstawę dynamicznego rozwoju. Współczesny człowiek, szczególnie gdy występuje w roli klienta, jest otaczany coraz większą liczbą produktów i usług przedstawianych jako innowacyjne, zwłaszcza w przekazie marketingowym. Ten trend daje się zaobserwować również na rynku usług bankowych. Niniejszy artykuł jest próbą zidentyfikowania wyzwań, jakie stoją przed bankami w sytuacji wdrażania nowych (innowacyjnych lub mających za takowe uchodzić) produktów i usług bankowych, także w kontekście tworzenia wartości, przede wszystkim dla klientów. (fragment tekstu)
EN
Being seen as innovative is always nice to have for the business. It may deal with real customer value creation potential as well as reputational potential that may also result with added customer value. Banks aim at implementing innovations as they know it allows for being differ and competitive. The banking business practices show that innovation often deal with institutional and organizational solutions. The article focuses on the approaches and challenges that should be taken in order to implement new banking products and services in the context of customer value creation. (original abstract)
Rocznik
Tom
47
Numer
Strony
455--463
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Capiga M., Kapitał klienta - przedmiot kompleksowej oceny działalności banku, "Bank i Kredyt" 2004, nr 9.
  • Fasnacht D., Open Innovation in the Financial Services, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg 2009.
  • Giridhar S., Notestein D, Ramamurthy S., Wagle L., Od złożoności do orientacji na klienta, Executive report, IBM Global Business Services, 2011.
  • Harasim J., Wprowadzanie nowych produktów do oferty banku skierowanej do klientów indywidualnych, "Bank i Kredyt" 2004, nr 7.
  • http://www.k2.pl/inwestorzy/prezentacje/aktualnosci_1717.html.
  • Lacki T., Customer Experience in Retail Banking. Understanding the Drivers of Growth, Efma and Peppers & Rogers Group, 2010.
  • Łosiewicz-Dniestrzańska E., Nosowski A., Produkty i procesy - innowacyjność współczesnej bankowości, [w:] Banki na rynku finansowym - dziś i w przyszłości, M. Dębniewska (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2010.
  • Pearson M., Innovation in Retail Banking. Growth of channel innovation, Efma and Infosys Limited, September 2012.
  • Raport: Kurs na zmiany. Doświadczenie klienta w relacji z bankami w Polsce, Deloitte Polska, maj 2012.
  • Serafiński B., Design thinking - myśl rozwiązaniami, "Thinktank Magazine" 2009, nr 2.
  • Zwicky J., Design thinking, "Efma Journal" 2012, nr 233.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171281573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.