Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Application of the MMLM Package of R Software for Vodka Consumers Preference Analysis
Języki publikacji
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest zastosowanie modeli logitowych w analizie preferencji konsumentów wódki. W tym celu wykorzystano pakiet dcMNM (discrete choice MultiNominal Models) programu R. Artykuł prezentuje podstawowe pojęcia z zakresu mo-deli logitowych oraz rezultaty szacowania preferencji. Rezultaty te pozwalają na wskazanie najlepszych oraz najgorszych marek wódki i tych atrybutów, które mają największe zna-czenie dla konsumentów.(abstrakt oryginalny)
The main aim of the paper is to apply logit models in preference analysis of vodka consumers. In order to obtain such a goal dcMNM (discrete choice MultiNominal Models) package of R software was applied. The paper presents basic terms of logit models and the results of preference analysis. The estimates allowed to identify the best and th(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
104--112
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Agresti A. (2002), Categorical Data Analysis, John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey.
- Bąk A. (2004), Dekompozycyjne metody pomiaru preferencji w badaniach marketingowych, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
- Bąk A. (2013a), Discrete choice multinomial models - package dcMNM, [URL:] http://keii. ue.wroc.pl/dcMNM.
- Bąk A. (2013b), Mikroekonometryczne metody badania preferencji konsumentów z wykorzystaniem program R, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
- Cameron A.C., Trivedi P.K. (2005), Microeconometrics. Methods and applications, Cambridge Uni-versity Press, New York.
- Coombs C.H., Dawes R.M., Tversky A. (1977), Wprowadzenie do psychologii matematycznej, PWN, Warszawa.
- Dobosz M. (2004), Wspomagana komputerowo statystyczna analiza wyników badań, wydanie drugie uaktualnione, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa.
- Gatnar E., Walesiak M. (red.) (2011), Analiza danych jakościowych i symbolicznych z wykorzysta-niem programu R, C.H. Beck, Warszawa.
- Greene W.H. (2008), Econometric Analysis, Sixth Edition, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River.
- Gruszczyński M. (red.) (2012), Mikroekonometria. Modele i metody analizy danych indywidualnych, wydanie drugie rozszerzone, Wolters Kluwer, Warszawa.
- Jackman S. (2007), Models for unordered outcomes, Political Science 150C/350C [URL:] http://jackman.stan-ford.edu/classes (2.05.2009).
- Maddala G.S. (2006), Ekonometria, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- McFadden D. (1974), Conditional logit analysis of qualitative choice behavior, [w:] P. Zarembka (red.), Frontiers in Econometrics, Academic Press, New York - San Francisco - London.
- Orme J.G., Combs-Orme T. (2009), Multiple Regression with Discrete Dependent Variables, Oxford University Press, Oxford - New York.
- So Y., Kuhfeld W.F. (1995), Multinomial Logit Models, [URL:] http://support.sas.com/ techsup/technote/ mr2010g.pdf (12.03.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171282015