PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 25 Działania informacyjne członków gospodarstwa domowego a jego zachowania gospodarcze | 403--415
Tytuł artykułu

Fundraising - płaszczyzna wyborów konsumenckich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecnie uzależnienie skali działań organizacji społecznych od efektywnie zgromadzonego funduszu powoduje, że organizacje te poszukują i doskonalą formy gromadzenia środków finansowych głównie od darczyńców indywidualnych. Dążenie do osiągania skuteczności akcji fundraisingu wymaga identyfikowania różnic między potencjalnymi darczyńcami w zakresie ich zachowań, potrzeb, aspiracji i motywów decyzji donacyjnych, ale też ich oczekiwań i preferencji, co jest podstawą segmentacji darczyńców. W artykule, w świetle literatury i wyników analizy statystycznej, ukazana została zmienność zachowań darczyńców w zakresie ich działań filantropijnych.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Boguszewski R., Dobroczynność w Polsce, BS/15/2010, CBOS, Warszawa 2010.
  • Breeze B., Robin Hood in Reverse: Exploring the Relationship Between Income and Charitable Giving, "Voluntary Sector Working Paper" July 2006, No. 3, Centre for Civil Society, LSE, London.
  • Bush N., Lawson D., Charitable Trust: Focusi n god Those Most Likely to Give, "Nonprofit World" November-December 2007 25;6; (ABI/INFORM/Global).
  • Cernak D.S.P., File K.M.,Prince R.A., Benefit Segmentation for the Major Donor Market, "Journal of Business Research" 1994, No. 29.
  • Clarke S., Norton M., The Complete Fundraising Handbook, Directory of Social Change, London 1999.
  • Drucker P.F., Managing The Non Profit Organization, Heinemann Ltd., London 1997.
  • Gilmore A., Usługi. Strategie i zarządzanie, PWE, Warszawa 2006.
  • Grace D., Griffin D., Exploring conspicuousness in the context of donation behavior, "International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing" May 2006, Vol. 11, Issue 2 (ABI/ /INFORM Global).
  • Gui G., Choudhury P., Consumer Interests and Ethical Implications of marketing: A Contingency Framework, "The Journal of Consumer Affairs" 2003, Vol. 37, No. 2 (EBSCO).
  • Hager M., Rooney P., Pollak T., How fundraising is carried out in US non profit organizations, "International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing" Vol. 7; 4. November 2002.
  • Harvey J.W., Benefit Segmentation for Fund Raisers, "Journal of Academic Marketing Science" 1990, No. 18 (1).
  • Peloza J., Hassay Derek N., A Typology ofCharity Support Behaviors: Toward a Holistic View Helping, "Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing" 2007, Vol. 17, No. 1/2 (EBSCO).
  • Przewłocka J., Czemu Polacy się nie angażują?, Stowarzyszenie Klon/Jawor, "Wiadomości NGOs" 3.01.2011.
  • Sargeant A., Marketing w organizacjach non profit, Oficyna, Kraków 2004.
  • Wiślak J., Kryteria .segmentacji darczyńców organizacji niedochodowych, "Marketing i Rynek" 2001, nr 11.
  • Wright K., Generosity Versus Altruism: Philanthropy and Charity in US and UK, "Civil Society Working Paper" January 2002, No. 17, LSE, London.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171282047

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.