PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 7 Komunikacja a otoczenie | 255--276
Tytuł artykułu

Wpływ marketingu interakcyjnego na konkurencyjność przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
The Impact of Interactive Marketing upon the Companies' Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ocena umiejętności pracowników powinna być przeprowadzona na podstawie następujących kryteriów: wygląd, postawa, umiejętność negocjacji (siła przekonywania, zdobywanie uwagi i zainteresowania, odpowiadanie na zarzuty, wzbudzenie zaufania, rozpoznanie i wykorzystanie sygnałów kupna, wytrwałość), zaangażowanie, kreatywność, rozplanowanie czasu, znajomość produktów. Marketing interakcyjny polega na wpojeniu pracownikom następujących zasad myślenia i stosowania ich w praktyce: Klient jest częścią ich życia zawodowego. Klient zasługuje na szacunek i zainteresowanie. Klient nie przeszkadza - jest celem ich działań. Klient nie jest od nich zależny. Klient utrzymuje ich, ponieważ tak właściwie to on płaci im pensję. Klient ma zawsze rację. Dla przedsiębiorstwa najważniejszym problemem w wykorzystywaniu marketingu interakcyjnego jest znalezienie optymalnych proporcji między kosztami poniesionymi na wzrost poziomu obsługi klienta a efektami, którymi są przyrosty sprzedaży w wyniku lepszej obsługi klienta. Najkorzystniejsza sytuacja występuje wtedy, gdy niewielki przyrost kosztów powoduje znaczną poprawę obsługi klientów. (fragment tekstu)
EN
The paper discusses the problems of interactive marketing, which is of paramount importance in the process of consumer care procedures and the standard of such procedures. The cutomers' expectations and attitudes were defined, as well as the attitudes and behaviour of sales personnel -as the basic agents of interactive marketing. I have also discussed the problem of the sales process, which is the objective of consumer care - and the significance of interactive marketing in this process. (original abstract)
Rocznik
Strony
255--276
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • W. Wrzosek: Funkcjonowanie rynku. Warszawa 1994, s. 229.
  • Ch. Gronoos: A Service Quality Model and Its Marketing Implications. "European Journal of Marketing" 1984, No 4, s. 34-44.
  • K. Rutkowski: Logistyczne aspekty obsługi. "Businessman Magasine" 1993, No 6, s. 77. Cyt. za: Badania Marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Praca zbiorowa pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej. Wrocław 1996, s. 310.
  • Ph. Kotler: Marketing, Management. Analising, Planing, Implementation and Control. New York 1991,
  • A.H. Maslov: Motivation and Personality. New York 1954, s. 35-47.
  • J. Dunckel, B. Taylor: Profesjonalny system obsługi klienta. Strategie wiodące do sukcesu Lublin 1996 s. 43-60.
  • M. R. Kopmeyer: Praktyczne metody osiągania sukcesów. Warszawa 1993, s. 320.
  • E.N. Berkowitz, R.A. Klein, W. Rudelius: Marketing. Boston 1989, s. 387.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171282455

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.