Warianty tytułu
Corporate Bankruptcy Prediction Models
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono możliwości marketingowego wykorzystania modeli prognozujących upadłość przedsiębiorstw. Idea ta zostanie zaprezentowana w kontekście instytucji szukającej nowych klientów korporacyjnych, którym będzie można zaproponować produkty generujące ryzyko kredytowe. Dodatkowym celem instytucji oferującej produkt jest ograniczanie kosztów związanych z pozyskaniem nowego klienta oraz zwiększenie poziomu jego satysfakcji. Prezentowane podejście umożliwia osiągnięcie tych celów poprzez zdefiniowanie grupy docelowej, w której znajdą się prospekci o niskim poziomie ryzyka kredytowego oraz wysokiej skłonności do zakupu oferowanych produktów. Kierując ofertę do tak zdefiniowanej grupy docelowej, maksymalizuje się współczynnik odpowiedzi (response rate) oraz współczynnik akceptacji (acceptance rate). (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
182--184
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Altman E., Financial Ratios, Discriminant Analysis and the Prediction of Corporate Bankruptcy, "The Journal of Finance" 1968, Vol. XXIII. No. 4.
- Gruszczyński M., Modele mikroekonometrii w analizie i prognozowaniu zagrożenia finansowego przedsiębiorstw. Warszawa 2001.
- Mays E., Handbook of Credit Scoring, The Glenlake Publishing Company, 2001.
- Mierzejewski P., Metoda scoringowa, "Bank" 2001, nr 1.
- Mierzejewski P., Ryzyko a sprzedaż, "Gazeta Bankowa" 2005, nr 20.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171282597