PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym '10 | 101--107
Tytuł artykułu

Po co administracji publicznej zarządzanie? Propozycja dydaktyczna

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W przekonaniu autora opracowania pracownik administracji publicznej (przynajmniej ten z wyższym wykształceniem) powinien dążyć do tego, aby stać się menedżerem publicznym, gdyż słowo "menedżer" nie jest zarezerwowane wyłącznie dla biznesu. A to wymaga oddzielenia w administracji profesjonalizmu od polityki, niesprowadzania jej wyłącznie do przestrzegania prawa, włączenia elementów zarządzania menedżerskiego (ale nie bezkrytycznie), przyjęcia modelu "public governance", pamiętając o jego zbieżności ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Administracja publiczna. Wyzwania w dobie integracji europejskiej, red. J. Czaputowicz. Europejski Instytut Administracji Publicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2008.
  • Buchacz T., Wysocki S., Zarządzanie jakością w administracji - europejskie wzorce, polskie doświadczenia. W: Administracja publiczna. Wyzwania w dobie integracji europejskiej, red. J. Czaputowicz, Europejski Instytut Administracji Publicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Bugdol M., Zarządzanie jakością w urzędach administracji publicznej, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008.
  • Filek I., Co to jest dobra administracja. W: Etos urzędnika, red. D. Bąk, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  • Jemielniak D., Koźmiński A.K., Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Kotler Ph., Lee N., Marketing w sektorze publicznym, Wharton School Publishing, WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2007.
  • Kożuch B., Zarządzanie publiczne. W teorii i praktyce polskich organizacji, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2004.
  • Opolski K., Modzelewski P., Zarządzanie jakością w usługach publicznych, Wydawnictwa Fachowe CeDeWu, Warszawa 2004.
  • Probst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2002.
  • Sargeant A., Marketing w organizacjach non-profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Zarządzanie w sektorze publicznym i obywatelskim. Wybrane problemy, red. G. Prawel-ska-Skrzypek, Fundacja Współczesne Zarządzanie, Instytut Spraw Publicznych UJ, Kraków 2006.
  • Zarządzanie publiczne. Elementy teorii i praktyki, red. A. Frączkiewicz-Wronka, AE, Katowice 2008.
  • Zatrudnienie i wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2009 r., Wydawnictwo GUS, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171283283

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.