PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym '10 | 121--128
Tytuł artykułu

Narzędzia komunikowania się jednostek samorządu terytorialnego z otoczeniem wewnętrznym

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jak pisze Krystyna Wojcik, "w Polsce zainteresowanie służb PR wewnętrznym PR jest zdecydowanie mniejsze niż za granicą". Ten brak zainteresowania nakłada się na stosunkowo mało rozwiniętą dziedzinę, jaką jest zarządzanie publiczne. Oznacza to, że komunikacja wewnętrzna w samorządach nie "dorobiła się" własnych badań, specyficznych metod i technik oraz strategii. Jej narzędzia są zatem prostą, nieraz instynktowną implementacją korporacyjnego know how. Aby zapoczątkować refleksję nad metodologią wewnętrznego komunikowania samorządów, należy wskazać źródła wewnętrznej komunikacji, jej definicje narzędzia i specyfikę. Niniejsze refleksje są pokłosiem badań statutowych Katedry Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych prowadzonych przez Agatę Austen. Celem prezentacji opisywanego zagadnienia korzystano ze studiów literatury przedmiotu, część pracy poświęcona kulturze i tożsamości organizacyjnej jest efektem wcześniejszych badań. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Altkorn J., Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, AE, Kraków 2002.
  • Bakalarski K., Public relations - kształtowanie wizerunku menadżera, SPG, Gdańsk 2004.
  • Black S., Public relations, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Budzyński W., Zarządzanie wizerunkiem firmy, monografie i opracowania, AGH, Warszawa 2002.
  • Flis J., Samorządowe public relations, UJ, Kraków 2007.
  • Hofstede G., Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000.
  • Maćkowska R., Znaczenie kreowania wizerunku samorządu terytorialnego. W: Public relations instytucji użyteczności publicznej, red. E. Hope, Gdańsk 2005.
  • Pawłowska B., Kultura organizacji a proces instytucjonalizacji sposobu motywowania pra-cowników. W: Zarządzanie organizacjami. Organizacja jako proces, red. K. Konecki, P. Chomczyński, UŁ, Łódź 2007.
  • Pietkiewicz E., Kałużny S., Bankowcy i dobre obyczaje, PWE, Warszawa 1993.
  • Kultura organizacyjna. Duch organizacji, red. B. Nogalski, TNOiK, Bydgoszcz 1998.
  • Schimanek T., Tożsamość organizacji: misja, planowanie działań i kultura wewnątrz organizacyjna, www.fip.ngo.pl.
  • Seitel F.P., Public relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • Sikorski C., Sztuka kierowania. Szkice o kulturze organizacyjne, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa 1986.
  • Sikorski C., Projektowanie i rozwój organizacji i instytucji, PWE, Warszawa 1988.
  • Soliński T., Wewnętrzne działania public relations w samorządzie. W: Public relations w jednostkach samorządu terytorialnego, red. D. Tworzydło, T. Soliński, Urząd Miasta Kraśnik, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2005.
  • Wójcik K., Public Relations od A do Z, Placet, Warszawa 2001.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A. Koźmiński, W. Piotrkowski, PWE, Warszawa 1995.
  • Zbiegień-Maciąg L., Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, PWE, Warszawa 1999.
  • Zemler Z., Public relations, kreowanie wizerunku firmy, Poltext, Warszawa 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171283293

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.