PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 10 Zachowania rynkowe konsumentów i ich determinanty | 167--177
Tytuł artykułu

Modele wyjaśniające zachowania konsumentów a reklama

Autorzy
Warianty tytułu
The Influence of Market Information on the Consumer' Decisions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W związku z powyższym, podmioty rynkowe podejmujące działania reklamowe muszą zadać sobie pytanie co robić, aby szeroko rozumiana reklama miała szansę "przebicia się" - dotarcia do odbiorcy (potencjalnego konsumenta) i skłoniła go do oczekiwanego przez nadawców reklamy działania. Z pomocą przychodzi w tym przypadku psychologia, z której przyjęto w reklamie wiele modeli wyjaśniających zachowania konsumentów. Znajomość powyższych modeli i ich zastosowanie w procesie tworzenia reklamy zwiększa szansę na odniesienie sukcesu polegającego na wywołaniu pożądanych zachowań konsumentów. (fragment tekstu)
EN
The present article is devoted to the problem concerning the influence of advertising on the consumer's behaviour. Advertising makes use of different psychological patterns in order to cause desirable effects on consumer's behaviour. The author of the article presents the general Howard - Shet's pattern and partial patterns based on the attitude risk, image and discordance. The practical use of the above patterns allows the efficient influence on the consumer s behaviour in the process of the market communication. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Ph. Kotler, G. Armstrong: Marketing - eine Einführung. Service Fachverlag. Wien 1988, s. 590.
  • Ph. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994, s. 574.
  • W. Kroeber-Riel: Strategie und Technik der Werbung. Verlag W. Kohlhammer, Stuttgart, Berlin, Köln 1993, s. 14.
  • G. Światowy: Zachowania konsumenckie. AE, Wrocław 1994, s. 42.
  • G. Schweiger, G. Schrattenecker: Werbung - eine Einführung. Gustav Fischer Verlag, Stuttgart New York oraz G. Światowy: Zachowania konsumenckie. AE, Wrocław 1994.
  • L. Garbarski: Zrozumieć nabywcę. PWE, Warszawa 1994, s. 50.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171283853

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.