PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 3 | 36--42
Tytuł artykułu

Oferta produktów spożywczych a oczekiwania nabywców finalnych - wyniki badań

Warianty tytułu
Offer of Food Products and the Expectations of Final Buyers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było zidentyfikowanie oczekiwań nabywców finalnych wobec kupowanych przez nich produktów spożywczych. W pierwszej części opracowania została przedstawiona problematyka zachowań nabywców finalnych dotyczących konsumpcji żywności oraz czynników i zjawisk rynkowych warunkujących zmiany w poziomie i strukturze konsumpcji polskich nabywców produktów spożywczych. Ponadto, zostały przeanalizowane oczekiwania nabywców finalnych wobec nabywanych przez nich produktów spożywczych. W tym celu zostały zrealizowane badania obejmujące dwa województwa (lubelskie i mazowieckie). Uwzględnienie respondentów z dwóch województw pozwoliło dokonać analizy porównawczej ich opinii i oczekiwań jako adresatów i uczestników działań marketingowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the paper was to identify the expectations of final buyers to purchased food products. In the first part of this article was presented behavior problems final buyers on food consumption and factors and market phenomena determining changes in the level and structure consumption Polish buyers of food products. Furthermore, were analyzed final buyers' expectations to purchased food products. To this end have been completed studies involving two provinces (lubelskie and mazowieckie). The inclusion of respondents from two provinces allowed to make a comparative analysis of their opinions and expectations as recipients and participants of marketing activities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
36--42
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • [1] BOROWSKA A., Współczesne trendy w konsumpcji żywności w aspekcie regionalizacji kontra globalizacji, "Roczniki Naukowe SERiA" 2009, t. XI, z. 3.
  • [2] GAŁĄZKA M., Wpływ społeczno - demograficznych determinantów kształtowania się wydatków na żywność i napoje bezalkoholowe w gospodarstwach domowych w Polsce, http:// www.kpsw.edu.pl/menu/pobierz/RE5/galazka_wplyw_ spoleczno-demograficznych_ksztaltowania_sie_wydat- kow_na_zywnosc.pdf, data dostępu 15.03.2014 r.
  • [3] GUS, Sytuacja gospodarstw domowych w 2012 r. w świetle wyników badania budżetów gospodarstw domowych, http:// www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/WZ_sytuacja_gosp_ dom_2012.pdf, data dostępu 12.03.2014 r.
  • [4] JIMENEZ-COLMENERO F" CARBALLO J" COFRADES S, HealthierMeat and Meat Products: Their Role as Functional Foods, http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleU- RL&_udi=B6T9G-436VYP5-2&_user=3033937&_coverDa- te=09%2F30%2F2001 &_rdoc= 1 &_fmt=high&_orig=gate- way&_origin=gateway&_sort=d&_docanchor=&view=c&_ searchStrId=l 678470951 &_rerunOrigin = scholar. google&_acct=C000059495&_version= 1 &_url Version=0&_ userid=3033937&md5=48213d0687b2f4af9083e lc 17301 fe64 &searchtype=a, data dostępu 10.03.2012 r.
  • [5] LAZARIDIS P., DRICHOUTIS A.C., Food Consumption Issues in the 21st Century, http://www.ip.aua.gr/Studies/La- zaridis-Drichoutis_final.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171284269

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.