PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 1, cz. 4 | 201--213
Tytuł artykułu

Współpraca z instytucjami naukowymi jako element eksploracji innowacji na podstawie Samsung Poland R&D Center

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cooperation with Research Institutions as an Element of Exploration of Innovation - Case Study of Samsung Poland R&D Center
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie związków firm z instytucjami badawczymi, jako elementu eksploracji nowych idei i technologii. W dzisiejszych czasach można zaobserwować znaczny wzrost konkurencyjności na globalnym rynku zaawansowanych technologii. Firmy znacznie zwiększyły wydatki na rozwinięcie innowacyjnych technologii w celu powiększenia przewagi nad konkurencją. Było to związane z powstaniem licznych ośrodków R&D na całym świecie. Jednak jak pokazuje praktyka, w trakcie zmiany trendu technologicznego na rynku, nawet przy zwiększonych nakładach środków na R&D, firmy narażone są na znaczne straty. Artykuł ten opisuje przykłady firm, które musiały stawić czoła zjawisku "kreatywnej destrukcji". Kolejnym celem pracy, jest ukazanie sposobów zapobiegania skutkom tego zjawiska, na podstawie firmy Samsung Electronics, a w szczególności strategii Centrum R&D Samsunga w Warszawie. W pracy została wykorzystana jakościowa metoda badawcza. W celu zebrania danych empirycznych, przeprowadzone zostały liczne rozmowy i wywiady z pracownikami centrum R&D Samsunga w Warszawie. (abstrakt oryginalny)
EN
This article aims to present firm's exploration of new ideas and technologies by cooperation with research institutions. Nowadays, fast growth of competitiveness on global market in a field of advanced technologies is easily observed. In order to have competitive advantage over competitors, companies were forced to increase expenses on development of new technologies. Therefore, number of R&D Centers was created throughout the world. However, even in a case when much money and resources are dedicated on R&D, companies may suffer a lost, especially when changes in technological trends appear on the market. The article describes examples of firms which had to face the phenomenon of creative destruction. However, the main objective of this paper is to show the effective manner to cope with consequences of such phenomenon, especially Samsung's approach. This study is based on qualitative research method. In order to collect empirical data, number of interview was preceded with Samsung Poland R&D Center employees in Warsaw. (original abstract)
Rocznik
Strony
201--213
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • Samsung Electronics Polska
Bibliografia
  • Bercovitz J. (2005), Fishing Upstream: Firm Innovation Strategy And University Research Alliances, Copenhagen.
  • Branson R. (1998), DTI Innovation Lecture.
  • Freeman C. (1982), The Economics of Industrial Innovation, 2nd edition, Pinter, London.
  • Global Labs, http://www.sait.sams ung.co.kr/saithome/01_about/global.jsp, dostęp dnia 10.01.2013.
  • Histroy Major Research Achievements, http://www.sait.samsung.co.kr/saithome/01_about/history.jsp, dostęp dnia 10.01.2013.
  • Innovation Leaders 2008, http://fp05-527.web.dircon.net/Innovation% 20Leaders%202008.pdf, dostęp dnia 08.01.2013.
  • Innovation Unit (2004), UK Department of Trade and Industry.
  • Jarocki Ł. (2012), Strategic alliances as means to increase competitiveness, Zarządzanie i Finanse, Uniwersytet Gdański.
  • Kale P., Dyer J., Singh H. (2002), Alliance capability, stock market response, and long-term alliance success: The role of the alliance function, Strategic Management Journal, 23 (8).
  • Kale P., Sing H. (2009), Managing Strategic Alliances: What Do We Know Now, and Where Do We Go From Here, Academy of Management.
  • Kogut B. (1991), Joint ventures and the option to expand and acquire, Management Science, 37 (1).
  • Levinthal D., March J. (1993), The Myopia of Learning, Strategic Management Journal, 14.
  • March J. (1991), Exploration and Exploitation in Organizational Learning, Organization Science, 2 (1).
  • O nas, Oficjalna strona internetowa Samsung R&D Poland, http://rd.samsung.pl/o_nas.html, dostęp dnia 10.01.2013.
  • Reisinger D. (2012), Is Nokia 'Too Big to Fail'?, http://www.technologyreview.com/view/509066/is-nokia-too-big-to-fail/, dostęp dnia 10.01.2013.
  • Reuer J., Zollo M., Singh H. (2002), Post-formation dynamics in strategic alliances, Strategic Management Journal, 23 (2).
  • Schumpeter J. (1950), Capitalism, Socialism and Democracy, Harper and Row, New York.
  • Silverman B. S., Baum J. A. (2002), Alliance-based competitive dynamics, Academy of Management Journal, 45 (4).
  • Tidd J., Bessant J. (2009), Managing Innovation Integrating Technological, Market and Organiational Change, John Wiley & Sons.
  • Tushman M., O'Reilly C. (1996), Ambidextrous Organizations: Managing Evolutionary and Revolutionary Change, California Management Review, 38 (4).
  • University Relations Open Innovation With External Partners Enriches Our R&D Performance, http://www.sisa.samsung.com/open-innovation-research-development-sisa/university-relations.html, dostęp dnia 10.01.2013.
  • Utterback J. (1994), Mastering the Dynamics of Innovation, Harvard Business School Press, Boston, MA.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171284649

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.