PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Świat, Europa i Polska w dobie współczesnych przemian gospodarczych. T. 1 | 353--361
Tytuł artykułu

Relacje klient-bank a procesy globalizacji we współczesnym sektorze banków detalicznych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postępujące we współczesnym świecie procesy globalizacji i integracji rynków finansowych zwiększają stopień konkurencji między instytucjami finansowymi i niefinansowymi, a w szczególności między bankami. W celu osiągnięcia przewagi na rynku i zdobycia nowych, docelowych klientów banki stosują różnego rodzaju strategie. Szukają nowych rynków, z jednej strony wzbogacając ofertę produktową funkcjonując na rynku lokalnym, z drugiej zaś, chcąc stać się instytucją międzynarodową, zwiększają działalność poza granicami państwa macierzystego poprzez procesy fuzji i przejęć. Zadanie przed nimi postawione jest tym trudniejsze, że współczesny klient jest doskonale zorientowany w zakresie instrumentów finansowych, a także zaawansowanych technologii. Wyposażony w nowe media komunikacyjne, dobrze zorientowany w ofercie, będzie poszukiwał coraz wyższej jakości usług stymulując konkurencję, a tym samym będzie wykazywał coraz niższą lojalność. W opracowaniu została postawiona hipoteza badawcza, że zmiana strategii marketingowej banku wyrazem zmian dokonujących się na rynku finansowym. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Dieckmann R.: EU-Retail Banking Fortsetzung der europäischen Finanzmarkt- integration. Deutsche Bank Research "EU Monitor" 2006, nr 36.
  • Dziawgo L.: Private banking jako przykład przemian współczesnej bankowości. Red. D. Zarzecki. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2007.
  • Global Private Banking/Wealth Management Survey 2003, wiosna 2004. http//www.pwc.com, 1.05.2007.
  • Grant R.: Contenporary Strategy Analysis. Blackwell, Cambridge 1995.
  • HarasimJ.: Strategie marketingowe w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej. AE, Katowice 2003.
  • Kania E.: Relacje klient-bank w warunkach globalnej konkurencji. W: Bankowość wobec procesów globalizacji. Red. L. Pawłowicz, R. Wierzba. CeDeWu, Gdańsk-Jurata 2003.
  • Klimiuk Z.: Globalizacja systemów bankowych. W: Globalizacja, mechanizmy i wyzwania. PWE, Warszawa 2002.
  • Marcinkowska M.: Wykorzystanie zasobów niematerialnych w tworzeniu wartości banków. W: Bankowość. Red. J. Więcławski. UMCS, Lublin 2006.
  • Pietrzak J.: Czynniki przewagi konkurencyjnej na rynku bankowych usług detalicznych. UG, Gdańsk 2002.
  • Rytelewska G.: Kierunki rozwoju bankowości detalicznej w Polsce. W: Banki w Polsce. Wyzwania i tendencje rozwojowe. Red. W.L. Jaworski. Poltext, Warszawa 2001, s. 139.
  • Stępień K.: Konsolidacja a efektywność banków w Polsce. CeDeWu, Warszawa 2004.
  • Strategia polskich banków wobec wyzwań rozwojowych. Red. R.N. Hanisz. AE, Katowice 2002.
  • Żabińska J.: Procesy kształtowania się jednolitego rynku finansowego a zmiany zachodzące w europejskim sektorze bankowym. W: Jednolity europejski rynek finansowy. Red. J. Żabińska. AE, Katowice 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171284871

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.