PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | Procesy globalizacji internacjonalizacji i integracji w warunkach współczesnej gospodarki światowej.Tom 1 |
Tytuł artykułu

Międzynarodowy transfer wizerunku destynacji turystycznej przejawem globalizacji rynku turystycznego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Globalizacja i turystyka (turystyka międzynarodowa) jako zjawiska społeczno-gospodarcze są ściśle ze sobą powiązane. Dzięki podróżom, wyjazdom zagranicznym, wymianie międzynarodowej proces globalizacji rozpoczął się w czasach, kiedy człowiek zaczął przekraczać granice państw, a obserwowany proces w innych dziedzinach, np. polityce, wymianie handlowej, technice technologii, wpływa na przekształcenia w turystyce. Wizerunek określany jest jako ogólny zestaw wzorów nastawienia ludzi do przedmiotu (np. firmy, organizacji, branży, regionu kraju) opartego na różnorodnych związanych z tym przedmiotem informacjach, ocenach, doświadczeniach, wyobrażeniach, podglądach, oczekiwaniach. Natomiast światowa Organizacja Turystyczna (UNWTO) określa wizerunek jako wyobrażenia, pomysły posiadane indywidualnie lub zbiorowo na temat obszaru recepcji turystycznej (tourist destination). Znaczenie wizerunku danego miejsca zostało w literaturze zachodniej powszechnie uznane za ważne ze względu na fakt, że wpływa on na indywidualną, subiektywną percepcję turysty oraz, będące tego konsekwencją, jego zachowania skutkujące wyborem określonego obszaru. Z tego punktu widzenia istotny jest skoordynowany i niezakłócony transfer wizerunku na rynki zagraniczne.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aholt S., Hildreth J.: Brand America. Tajemnica megamarki. Fundacja Promocja Polska, Warszawa 2005
  • Cabrini L.: Tourism in the World. A Vision for the Future. 2d Congress of Tourism, Portugal 2005. www.world-tourism.org
  • Cooper C., Fletcher J., Gilbert D., Wanhill S.: Tourism, Principles & Practice. Pitman Publishing, 1993
  • Gallarza M., Gil Saura I., Garcia H.: Destination Image. „Annals of Tourism Research” 2002, No. 1
  • Gorzelak G., Jałowiecki B.: Konkurencyjność regionów. „Studia Regionalne i Lokalne” 2000, nr 1
  • Lew A., McKercher B.: Modeling Tourist Movements. A Local Destination Analysis. „Annals of Tourism Research” 2006, No. 2
  • Globalizacja. Red. B. Liberska. PWE, Warszawa 2002
  • Sagan A.: Antropologiczne podejścia w badaniach marketingowych, cz. 1 „Marketing i Rynek” 1999 nr 3
  • Stankiewicz M.J.: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń 2005
  • Wójcik K.: Public relations. Wydawnictwo Placet, Warszawa 2001
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171285003

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.