PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 23 | nr 328 Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania | 230--237
Tytuł artykułu

Wykorzystanie analizy korespondencji w segmentacji rynku usług medycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Application of the Correspondence Analysis of Patients Segmentation on the Medical Service Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zachowania nabywcze (rynkowe) pacjentów warunkowane są bezpośrednio dostępem do usług medycznych, wynikającym z przyjętych w danym kraju rozwiązań sys-temowych. W pracy do segmentacji rynku usług medycznych wykorzystano metody wielo-wymiarowej analizy porównawczej: analizę korespondencji oraz metodę Warda. Analiza została przeprowadzona na podstawie danych opisujących zachowania zdrowotne ponad 1000 mieszkańców Polski.(abstrakt oryginalny)
EN
Purchasing behavior (market behavior) of patients is conditioned directly by the access to the medical services, resulting from national system solutions. In the paper, in or-der to conduct the medical service market segmentation, there were applied methods of mul-tidimensional comparative analysis: correspondence analysis and Ward's method. The anal-ysis was based on data describing the health behavior of more than 1,000 Polish citizens.(original abstract)
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Andersen E.B. (1997), Introduction to the statistical analysis of categorical data, Springer - Verlag, Berlin.
  • Bąk I., Wawrzyniak K. (2009), Badanie jakości środowiska naturalnego w województwie zachodnio-pomorskim z wykorzystaniem wielowymiarowej analizy korespondencji, "Oeconomica" 275 (57), s. 5-15.
  • Clausen S.E. (1998), Applied correspondence analysis. An introduction, Sage, Univeristy Paper 121, Newbury Park.
  • Gajewski S. (1997), Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersy-tetu Łódzkiego, Łódź.
  • Greenacre M, Theory and Applications of Correspondence Analysis, Academic Press, London.
  • Hancock T. (1993), Health, human development and the community ecosystem: Three ecological models, "Health Promotion International", vol. 6, no. 1, s. 95-99.
  • Hołub-Iwan J. (2013), Koncepcja systemu informacji marketingowej w zarządzaniu zdrowiem pu-blicznym, PTE, Szczecin.
  • Lalonde M. (1974), A New Perspective on the Health of Canadians, A Working Document of Canada, Ottawa.
  • Panek T. (2009), Statystyczne metody wielowymiarowej analizy porównawczej, SGH, Warszawa.
  • Rudnicki L. (2000), Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.
  • Stanimir A. (2005), Analiza korespondencji jako narzędzie do badania zjawisk ekonomicznych, Wyd. AE, Wrocław.
  • Światowy G. (2006), Zachowania konsumentów. Determinanty oraz metody poznania i kształtowania, PWE, Warszawa.
  • Jachnis A. (2007), Psychologia konsumenta, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz - Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171285133

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.