Warianty tytułu
Measuring the Effectiveness of Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł przedstawia zagadnienie społecznej odpowiedzialności a przede wszystkim jego wielowymiarowości i rozproszonych, trudno mierzalnych korzyści wynikających z CSR. Trudność pomiaru zjawiska stanowi fakt, że teoretycy i praktycy skupiają się na mierzeniu wartości materialnych, takich jak przychód czy oszczędności. Problemem jest zmierzenie wartości niematerialnych jakimi są kapitał społeczny i zaufanie. Nie oznacza to jednak, że nie jesteśmy w stanie zbadać efektywności CSR. W pracy przedstawiono kilka dostępnych i stosowanych w praktyce metod pomiaru CSR. Uchwycenie kluczowych zależności między nakładami a zyskiem wymaga jednak pracy i dalszych analiz, pomimo szeregu rozwiązań proponowanych przez teoretyków i praktyków. (abstrakt oryginalny)
The article presents the issue of social responsibility, and above all its multidimensionality in business. The problem is also distributed multidimensional benefits of CSR. It also shows the difficulty of measuring the phenomenon, because it is easy to measure the value of the material, such as income or savings. The problem is to measure the values of which are assets social capital and trust. This does not mean, however, that we are not able to examine the effectiveness of CSR. The paper presents several available and used in practice methods of measuring CSR. Capturing key dependencies between expenditures and profit, however, requires further work and analysis, despite a number of solutions proposed by theorists and practitioners. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
485--494
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- Aluchna M. (2012), Indeksy społecznej odpowiedzialności biznesu. Przypadek RESPECT Index, w: Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce. Płoszajski P. (red.), SGH w Warszawie, Warszawa.
- Bartkowiak G. (2011),Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym. Difin S.A, Warszawa.
- Dymowski J. (2012), Zmierzyć niemierzalne, w: Mierzenie efektywnosci i wpływu społecznego działań CSR. FOB, Warszawa.
- Gołębiewski J. (2010),Efektywność systemów marketingowych w gospodarce żywnościowej. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
- Elkington J., Cannibals with Forks (1997),The Triple Bottom Line of 21st Century Business.
- Kemper A. Martin R. L. (2011),The Global Financial Crisis as a Test of Corporate social Responsibility Theories, After the Fall, European Management Review, vol. 7.
- Obłój K. (2010), Pasja I dyscyplina strategii. Jak z marzeń i dyscypliny zbudować sukces firmy. Poltext, Warszawa.
- Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce i Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
- Wołoszyn J., Stawicka E., Ratajczak M., Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
- Wronka M. (2011), Metody pomiaru CSR. w: Usługi społeczne odpowiedzialnego biznesu. Bonikowska, Grewiński (red.), Wydawnictwo Wyższej szkoły Pedagogicznej w Warszawie, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171285215