PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 1, cz. 4 | 527--541
Tytuł artykułu

Działalność firm rodzinnych w ocenie społecznej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Assessment Of Family Businesses' Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Firmy rodzinne stanowią ważną część sektora MSP, zarówno w Polsce jak i w innych krajach europejskich. Wytwarzają one około 10% PKB i zatrudniają około 20% pracowników. Rodzinność tych firm może stanowić zarówno przewagę konkurencyjną, jak i generować problemy, których nie mają firmy nierodzinne np. konflikty firma-rodzina czy sukcesja. Obszar ich działalności ma często charakter lokalny, przez co wpływają one na lokalne społeczności. Oceny społeczne ich działalności uzależnione są od ich wpływu na lokalny rynek pracy i sytuację gospodarczą miast czy regionów. Generalnie działalność firm rodzinnych oceniana jest pozytywnie m.in. w kwestii wpływu na sytuację gospodarczą miasta i rynek pracy, jakości produkowanych wyrobów, a ludzie chętnie kupują ich produkty, popierają odwoływanie się do tradycji i rodzinności oraz akceptują wsparcie ze strony samorządów lokalnych. (abstrakt oryginalny)
EN
Family businesses are an important part of the SME sector, both in Poland and in other European countries. They produce about 10% of GDP and employs about 20% of the workforce. Familiarity of these companies can be both a competitive advantage and generate problems which are not of such non-familial conflicts company - family or succession. Area of activity is often local in nature by which they affect local communities. A social assessment of their business depends on their impact on the local labor market and the economic situation of cities or regions. In general, the activities of family businesses is assessed positively, among others of the impact on the economic situation of the city and the labor market, quality of products, and people are willing to buy their products, encourage the adoption of tradition and family spirit and accept support from local governments. (original abstract)
Rocznik
Strony
527--541
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Blikle A. (2012), Specyfika zarządzania w firmach rodzinnych, Firma w rodzinie czy rodzina w firmie, PARP, Warszawa.
  • CBOS (2010), Polacy o prowadzeniu biznesu, CBOS, Warszawa.
  • Family businesses: Sustaining performance (2012), Report Credit, Suisse.
  • Jakubowski J. (2012), Firma rodzinna w dobie permanentnej zmiany, Firma w rodzinie czy rodzina w firmie, PARP, Warszawa.
  • Kowalewska A. (red.) (2009), Firmy rodzinne w polskiej gospodarce - szanse i wyzwania, PARP, Warszawa.
  • Mandl I. (2008), Overview of Family Business Relevant Issues, Final Report, Austrian Institute for SME Research, Vienna.
  • Marjański A. (2012), Specyfika firm rodzinnych, Firma w rodzinie czy rodzina w firmie, PARP, Warszawa.
  • PARP (2009), Badanie firm rodzinnych. Raport końcowy, PARP, Warszawa.
  • Sułkowski Ł., Marjański A. (2009), Firmy rodzinne jak osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń, Poltext, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171285245

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.