Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Gazety uliczne są sprzedawane na ulicach i w miejscach publicznych (dworce, place) przez kolporterów, którymi zostają osoby znajdujące się w sytuacji wykluczenia społecznego, ze względu na bezdomność, niepełnosprawność, ubóstwo. Kolporterzy zgłaszają się do organizacji pośredniczącej lub wydawcy magazynu, z którymi podpisują odpowiednie umowy dotyczące charakteru współpracy. Połowa utargu (ceny jednostkowej czasopisma pomnożonej przez liczbę sprzedanych egzemplarzy) wraca do wydawnictwa, natomiast drugą połowę zatrzymuje kolporter. Gazety uliczne są inicjatywą w ramach ogólnoświatowego ruchu przeciwstawiającego się wykluczeniu i marginalizacji poprzez dostarczanie osobom w potrzebie możliwości wypracowania zysku oraz udział w programach aktywizacji społecznej i zawodowej. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Danky J.P., Wiegand W.A. [1998], Print Culture in a Diverse America, University of Illinois Press, Illinois.
- Howley K. [2005], Community Media: People, Places, and Communication Technologies, Cambridge University Press, Cambridge.
- www.barka.org.pl
- www.street-papers.org
- www.wspak.org
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171285551