PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 1 | 71--73
Tytuł artykułu

Wiadomości z Czwartego Świata : gazety uliczne jako program społecznej reintegracji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Gazety uliczne są sprzedawane na ulicach i w miejscach publicznych (dworce, place) przez kolporterów, którymi zostają osoby znajdujące się w sytuacji wykluczenia społecznego, ze względu na bezdomność, niepełnosprawność, ubóstwo. Kolporterzy zgłaszają się do organizacji pośredniczącej lub wydawcy magazynu, z którymi podpisują odpowiednie umowy dotyczące charakteru współpracy. Połowa utargu (ceny jednostkowej czasopisma pomnożonej przez liczbę sprzedanych egzemplarzy) wraca do wydawnictwa, natomiast drugą połowę zatrzymuje kolporter. Gazety uliczne są inicjatywą w ramach ogólnoświatowego ruchu przeciwstawiającego się wykluczeniu i marginalizacji poprzez dostarczanie osobom w potrzebie możliwości wypracowania zysku oraz udział w programach aktywizacji społecznej i zawodowej. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
71--73
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Danky J.P., Wiegand W.A. [1998], Print Culture in a Diverse America, University of Illinois Press, Illinois.
  • Howley K. [2005], Community Media: People, Places, and Communication Technologies, Cambridge University Press, Cambridge.
  • www.barka.org.pl
  • www.street-papers.org
  • www.wspak.org
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171285551

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.