PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 4 (17) | 154--171
Tytuł artykułu

Wykorzystanie sponsoringu imiennego w sporcie na przykładzie koszykarskiego Śląska Wrocław

Warianty tytułu
Use of Title Sponsorship in Sport. The Case of Slask Wroclaw Basketball Team
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tematyka poruszana w artykule odnosi się do specyficznej formy promocji, jaką jest sponsoring sportowy. W dobie, z jednej strony, profesjonalizacji polskich organizacji sportowych, które przestały funkcjonować jako przyzakładowe drużyny czy podmioty związane ze służbami mundurowymi, a z drugiej, poszukiwania przez firmy nowych form dotarcia z komunikatem promocyjnym do odbiorców sponsoring sportowy stał się znakomitą płaszczyzną współpracy, z której korzyści czerpać mogą i powinny obie strony. Autor skupia się na podmiotach, które jako element promocji swoich marek wykorzystywały nazwę koszykarskiego Śląska Wrocław. Identyfikuje cele, jakimi kierowały się, podejmując decyzję o sponsoringu imiennym tego klubu, a także dokonuje analizy i oceny sposobu ich realizacji.(abstrakt oryginalny)
EN
The problem of this paper refers to specific form of promotion, namely sports sponsorship. In this situation, on the one hand professionalization of Polish sports organizations, which stopped being connected with work institutions or uniformed services, and on the other hand searching by companies new ways to reach to customers with a promotional message, sports sponsorship became a great cooperation platform that can and should provide benefits for both sides. The author focuses on institutions that used the name of Slask Wroclaw basketball team as a part of their brands promotion. He identifies aims which they were guided by when they decided about title sponsorship of this club, and also analyses and evaluates the achievement of their implementation.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
154--171
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Brusiło T., Zepter znów ze Śląskiem!, "Słowo Sportowe" 2003, nr 11.
  • Collard J., Sponsoring, [w:] A. Gregory, Skuteczne techniki PR, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.
  • Datko M., Sponsoring: klucz nowoczesnego marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012.
  • Datko M., Sponsoring: strategia, promocja, komunikacja, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania, Poznań 2003.
  • Dmowski C., Pojedynek adwokatów, "Słowo Polskie", z 10 VIII 2001.
  • Dmowski C., Teraz Zepter Idea Śląsk, "Słowo Polskie", z 13 X 2000.
  • Górzyński M., Kto zarobi na sponsoringu 2012, "Marketing w Praktyce" 2008, nr 12.
  • Hucał T., Chcą milionów, "Gazeta Wrocławska", z 4-5 VIII 2001a.
  • Hucał T., Koszykówka: Bucchi trenerem Idei Śląska. Zepter żąda odszkodowania, "Gazeta Wrocławska", z 13 VII 2001b.
  • Hucał T., Zepter żąda kasy, "Gazeta Wrocławska", z 14-15 VII 2001c.
  • Jachowicz J., Rodzinny interes, "Newsweek Polska", 2005, nr 31.
  • Jaworski A., Siemiński: Potrzebna nam każda złotówka, "Gazeta Wyborcza", dodatek "Gazeta Wyborcza Wrocław", z 29 III 2006.
  • Jaworski A., Śląsk okrętem flagowym, "Gazeta Wyborcza", dodatek "Gazeta Wyborcza Wrocław", z 27 X 2005.
  • Jaworski A., Zepter sponsorem Śląska, "Gazeta Wyborcza", dodatek "Gazeta Wyborcza Wrocław", z 15-16 III 2003.
  • Kasperska M., Pojednanie Śląska i Zeptera, "Wieczór Wrocławia", z 17 III 2003.
  • Kopeć D., Bergson sponsorem koszykarzy Śląska, "Gazeta Wyborcza", dodatek "Gazeta Wyborcza Wrocław", z 5 X 2006.
  • Kopeć D., Śląsk: górka pieniędzy od nowego sponsora, "Gazeta Wyborcza", dodatek "Gazeta Wyborcza Wrocław", z 4 I 2007.
  • Kopeć D., Wchodzą z butami, "Gazeta Wyborcza", dodatek "Gazeta Wyborcza Wrocław", z 10-11 XI 2005.
  • Lizak M., BASCO zamiast ASCO, "Polska Gazeta Wrocławska", z 26 IX 2008.
  • Lizak M., Będzie wojna!, "Gazeta Wrocławska", z 18 IX 2003a.
  • Lizak M., Deichmann ze Śląskiem, "Słowo Polskie. Gazeta Wrocławska", z 12 X 2004.
  • Lizak M., Era Śląsk może więcej, "Basket", dodatek "Dolny Śląsk" 2005a, nr 40.
  • Lizak M., Jest Deichmann, będzie browar, "Gazeta Wrocławska", z 9 X 2003b.
  • Lizak M., Milion dla Śląska, "Słowo Polskie Gazeta Wrocławska", z 5 X 2006a.
  • Lizak M., Ruch w interesie, "Słowo Polskie Gazeta Wrocławska", z 4 I 2007.
  • Lizak M., Sponsor już dziś, "Słowo Polskie Gazeta Wrocławska", z 4 X 2006b.
  • Lizak M., Teraz Era Śląska, "Słowo Polskie Gazeta Wrocławska", z 26 X 2005b.
  • Maciorowski M., Złota dekada: lata 90. koszykarzy Śląska Wrocław, Orpha, Wrocław 2000.
  • Nowy sponsor i zmiana nazwy, "Robotnicza Gazeta Wrocławska", z 3 IX 1997.
  • Nowy sponsor Śląska Wrocław, www.wirtualnemedia.pl.
  • Pawlak Ł., Cele sponsoringu sportowego, www.marketingsportowy.pl.
  • Pysiewicz W., Postawić na jednego konia - indywidualne kontrakty sponsorskie, www.sponsoring.com.pl.
  • Pysiewicz W., Sponsoring po polsku, "Sport Business Review" 2001, nr 1.
  • Romański A., Idea sukcesu, "Gazeta Wyborcza", dodatek "Gazeta Dolnośląska", z 13 X 2000.
  • Rzekanowski P., Jaka era po Erze?, "Basket" 2005, nr 33.
  • Rzewus A., Idea sponsoringu, "Super Basket" 2002, nr 3.
  • Słownik wyrazów obcych PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Stotlar D., Developing Successful Sport Sponsorship Plans, Fitness Information Technology, Inc., Morgantown 2001.
  • Sznajder A., Marketing sportu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
  • Sznajder A., Sponsoring, czyli jak promować firmę wspierając innych, Business Press, Warszawa b.d.
  • Zosik S., Mistrzowski finisz?, "Super Basket" 2003, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171286097

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.