PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 180, cz. 2 Dokonania współczesnej myśli ekonomicznej: racjonalność - efektywność - etyka. Cz. 2, Podejście praktyczne | 11--22
Tytuł artykułu

Racjonalność w gospodarce turystycznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rationality in Tourism Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie wybranych aspektów rozumienia oraz empirycznego stosowania pojęcia racjonalność w odniesieniu do gospodarki turystycznej. (fragment tekstu)
EN
Nowadays tourism is one of the most important branches of the national economy. Its importance is noticeable both at the global and local level area. Share of GDP, in exports and in employment is increasing. Rapidly grooving numbers of tourist. Tourist becames a regular part of livestyle. Take consideration of rationality in these areas of social and economis activity taking as a starting point homo economicus it seems so important. In this article attempts perception of nationality in the tourism economy an three levels : tourist demand, supply - service and social.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Adamczyk J.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.
  • Anszperger A.: Ewolucja systemu turystycznego w Polsce w okresie transformacji. W: Społeczno-kulturowe uwarunkowania funkcjonowania rynków i przedsiębiorstw. Red. I. Ostoj, S. Swadźba. UE, Katowice 2011.
  • Borkowska-Nowak M.: Warunki racjonalności decyzji zbiorowych, Filozofia szkoły social choice. W: Racjonalność w przestrzeni publicznej. Red. A. Bobko. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2009.
  • Mathieson A.: Tourism: Economic, Physical and Social Impact. Longman Scientific Technical, London 1954.
  • Racjonalność myślenia, decydowanie i działanie. Red. L.W. Zacher. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 2000.
  • Rachunek satelitarny turystyki dla Polski. Red. E. Dziedzic. Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa 2003.
  • Smith V.L.: Racjonalność w ekonomii. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013.
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu - perspektywy i kierunki rozwoju. Red. R. Karaszewski. Wydawnictwa Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2011
  • Tatarkiewicz W.: Droga do filozofii i inne rozprawy filozoficzne. T. 1. PWN, Warszawa 1971.
  • Travel & Tourism. World Economic Impact 2013, WTTC.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171286441

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.