PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 180, cz. 2 Dokonania współczesnej myśli ekonomicznej: racjonalność - efektywność - etyka. Cz. 2, Podejście praktyczne | 23--34
Tytuł artykułu

Metody pomiaru efektywności zaangażowania społecznego organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Methods for Measuring the Organizations' Social Engagement Effectiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility - CSR) ugruntowała się w polskiej rzeczywistości biznesowej. Oznacza to, że coraz więcej firm, również z sektora MŚP, angażuje się w działania z tego zakresu. Rośnie również liczba organizacji, które rzetelnie raportują i upubliczniają informacje o programach i projektach podejmowanych w ramach CSR. Śledząc jednak te informacje, chociażby na stronach internetowych firm, zauważyć można brak (w zdecydowanej większości przypadków) danych o efektywności realizowania koncepcji społecznej odpowiedzialności. (fragment tekstu)
EN
Corporate social responsibility is a concept that many organizations find interesting and try to implement. It can be said that Polish firms have already consolidated it. We can also observe the evaluation of approaches to CSR: from individual charities to development of deliberate strategies. However, Polish companies stand out in comparison to the global market in terms of measuring the effectiveness of social engagement and social responsibility. The paper presents the results of the survey conducted among SMEs in the region of Czestochowa. The purpose of this article is to introduce tools for measuring the effectiveness of CSR actions, focusing on London Benchmarking Group model. The paper shows examples of CSR activities' indicators as well.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Efektywność społecznego zaangażowania firm. Raport otwarcia. LBG Poland, CSR Consulting, Warszawa 2011.
  • M. Gerszta: Pomiar efektywności. Zaangażowanie społeczne w odpowiedzialny biznes 2010. "Harvard Business Review" 2010.
  • Indeks BI-NGO 2010. Komunikacja społecznego zaangażowania firm w Internecie. Trendy zaangażowania społecznego. CSR Consulting, Warszawa 2011.
  • Odpowiedzialna energia. Raport Społeczny GK PGNiG 2011.
  • www.csrconsulting.pl
  • www.odpowiedzialnybiznes.pl
  • www.globalreporting.org
  • www.pgnig.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171286455

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.