PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 8 (CD) | 1156--1163
Tytuł artykułu

Hierarchizacja determinant wyboru miejsca docelowego podróży

Autorzy
Warianty tytułu
Gradation of the Determinants of the Choice of Tourist Destination
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest rozpoznanie hierarchii ważności determinant wyboru miejsca docelowego podróży turystycznych zarówno krajowych, jak i zagranicznych. To wybór miejsca recepcji jest najważniejszą decyzją w związku z wyjazdem turystycznym każdego potencjalnego turysty. Część teoretyczna artykułu podejmuje problematykę zachowań turystycznych, koncepcji wyboru miejsca docelowego podróży. Dopełnieniem rozważań teoretycznych są wyniki badań własnych przeprowadzonych w 2013 r. wśród mieszkańców Nowego Sącza, które pozwoliły na realizację założonego celu. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to recognize the hierarchy of importance of the determinants of choosing the destination for the tourist travel, both domestic and international. It is the choice of destination that is the most important decision made in relation to the tourist travel of each potential tourist. The theoretical part of this article consists of the considerations over the tourist behaviour and destination choice; the empirical part includes the results of the author's research carried out in 2013 among the inhabitants of Nowy Sącz which allowed achieving the assumed objective. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1156--1163
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1997, s. 9.
  • P.L. Pearce, Tourist behaviour: Themes and conceptual schemes, Channel View Publications, Clevedon 2005, s. 6-7.
  • A. Niemczyk, Zróżnicowanie zachowań konsumentów na rynku turystyki kulturowej, Zeszyty Naukowe, Seria specjalna: Monografie nr 214, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012, s. 19.
  • L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2011.
  • Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, E. Kieżel (red.), PWE, Warszawa 2010.
  • S. Gajewski, Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.
  • G. Antonides, W.F. Van Raaij, Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • A. Niemczyk, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2010, s. 53-54.
  • A. Decrop, Tourists' decision-making and behavior process, [w:] A. Pizam, Y. Mansfeld (red.), Consumer behavior in travel and tourism, The Haworth Hospitality Press, An Imprint of The Haworth Press, Inc. New York, London, Oxford 2000, s. 115-116.
  • A. Niemczyk, R. Seweryn, Media w strukturze źródeł informacji o miejscu docelowym podróży (na przykładzie badań ruchu turystycznego w Krakowie), [w:] S. Bosiacki (red.), Gospodarka turystyczna w XXI wieku. Problemy i perspektywy rozwoju w skali regionalnej i lokalnej, AWF w Poznaniu, Poznań 2008, s. 135-144.
  • V.T.C. Middleton, Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa 1996, s. 89-91.
  • http://www.nowysacz.pl/demografia [dostęp: 20.09.2013].
  • http://www.stat.gov.pl/bdl [dostęp: 20.09.2013].
  • S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 307.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171286959

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.