PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 1(25) Podstawy funkcjonowania rynku turystycznego | 115--128
Tytuł artykułu

Znaczenie innowacji w funkcjonowaniu sektora turystycznego - podejście teoretyczne i praktyczne

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Importance of Innovation in the Functioning on the Tourist - Theoretical and Practical Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie istoty innowacyjności w teorii ekonomii. W pracy zwrócono uwagę na zastosowanie działań innowacyjnych w turystyce. Innowacje obok tradycyjnych czynników wzrostu czy rozwoju gospodarczego to najważniejsza siła napędowa gospodarek narodowych. Wprowadzenie innowacji w turystyce jest jednak procesem złożonym i wieloaspektowym, ponieważ to nie tylko modyfikacja produktu, ale także nowe rodzaje działalności turystycznej czy też dostosowywanie się do uwarunkowań zrównoważonego rozwoju.(abstrakt autora)
EN
The purpose of this article is to present the essence of innovation in economic the-ory. This paper highlights the use of innovative activities in tourism. In addition to tra-ditional factors of growth and economic development, innovation is the most important driving force of national economies. The introduction of innovation in tourism is a complex and multifaceted process. It is not only the modification of the product, but also the implementation of new activities in tourism and the adaptation to the conditions for sustainable development.(author's abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Afuah A., Innovation Management. Strategies, Implementation and Profits, Oxford University Press, New York 1998.
  • Barnett H.G., Innovation, The Basis of Cultural Change, McGraw-Hill, New York 1953.
  • Bogdanienko J., Innowacyjność przedsiębiorstw, Wyd. UMK, Toruń 2004.
  • Carter C.F., Williams B.R., Industry and Technological Process, Oxford University Press, London 1958.
  • Czarny B., Podstawy ekonomii, PWE, Warszawa 2011.
  • Czemiel-Grzybowska W., Zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.
  • Drucker P.F., Innowacja i przedsiębiorczość, Emka, Warszawa 2004.
  • Drucker P.F., On the Profession of Management, Harvard Business Scholl Press, Boston 1998.
  • Drucker P.F., The Practice of Management, Harper Collins, London 1968.
  • Fiedor B., Teoria innowacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1979.
  • Freemen C., Soete L., The Economic of Industrial Innovation, Continuum, London 1997.
  • Gardocka-Jałowiec A., Nakłady na działalność badawczo-rozwojową a innowacyjność polskiej gospodarki, "Ekonomista" 2012, nr 1.
  • Hargadon A., Sutton R.I., Building Innovation Factory, "Harvard Business Review" 2000, vol. 78, no. 3.
  • Hildreth P., Kimble C., Knowledge Networks: Innovation Through Communities of Practice, Idea Group Publishing, London 2004.
  • Hjalager A.M., A Review of Innovation Research in Tourism, "Tourism Management" 2010, no. 31.
  • Hjalager A.M., Repairing Innovation Defectiveness in Tourism, "Tourism Manage-ment" 2002, no. 23.
  • Idziak W., Wymyślić wieś od nowa, Fundacja Wspomagania Wsi, Koszalin 2008.
  • Janasz W., Innowacje i ich miejsce w działalności przedsiębiorstw,
  • Innowacje w modelach działalności przedsiębiorstw, red. W. Janasz, Wyd. US, Szczecin 2003.
  • Kuznets S., Six Lectures of Economic Growth, Chicago 1959.
  • Łaźniewska E., Turystyka w rozwoju lokalnym, Wyd. UE w Poznaniu, Poznań 2012.
  • Mansfield E., The Economics of Technological Change, W.W. Norton and Co., New York 1968.
  • Marczyk W., Kierunki badań nad procesami przyswajania i dyfuzji innowacji, Wyd. UWr, Wrocław 1971.
  • Niedzielski P., Rychlik K., Innowacje i kreatywność, Wyd. US, Szczecin 2006.
  • Pietrasiński Z., Ogólne i psychologiczne zagadnienia innowacji, Wydawnictwo Nauko-we PWN, Warszawa 1971.
  • Podręcznik Oslo, Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. Pomiar działalności naukowej i technicznej, Wyd. Komisji Europejskiej, OECD 2005
  • Rogers D.M., Diffusion of Innovation, Free Press, New York 1962.
  • Rothwell R., Design and Innovation, Policy and Management, Frances Pronter, London 1985.
  • Schumpeter J.A., Teoria rozwoju gospodarczego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1960.
  • Schumpeter J.A., The Theory of Economic Development, Oxford University Press, Oxford 1934
  • Sudoł S., Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka zarządzania, TNOiK, Toruń 1999.
  • Trott P., Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall, Harlow 2008.
  • Whitfield P.R., Innowacje w przemyśle, PWE, Warszawa 1979.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171287247

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.