PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 2(26) | 81--93
Tytuł artykułu

Kreowanie specjalnej oferty hotelarskiej w oparciu o segmentację klientów. Studium przypadku .

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creating Special Offer Of Hospitality Based on Customer Segmentation. Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie na przykładzie działalności pensjonatu Villa Hoff Wellness & SPA w Trzęsaczu przedsiębiorstwa hotelarskiego jako kreatora atrakcyjnej i specjalnej oferty hotelarskiej, zorientowanego na klienta. Artykuł składa się z trzech części merytorycznych, wstępu oraz podsumowania. Pierwsza część opracowania dotyczy teoretycznych aspektów kreowania specjalnej oferty hotelarskiej, w drugiej skupiono się na segmentacji klientów w hotelarstwie, ostatnia zaś poświecona jest analizie specjalnej oferty hotelarskiej "Słoneczne Lato" pensjonatu Villa Hoff Wellness & SPA w Trzęsaczu w postaci studium przypadku. Artykuł jest wynikiem przeglądu literatury z zakresu turystyki i marketingu oraz analizy materiałów wewnętrznych pensjonatu Villa Hoff Wellness & SPA w Trzęsaczu. (fragment tekstu)
EN
Given the sophisticated taste of consumers and heavy competition on the touristic market, running business is, in case of many of current hospitality facilities, not only reduced to distributing accommodation and gastronomic services. Nowadays, the cir-cumstances force undertakings with this kind of service activities to provide an attrac-tive and comprehensive range of additional services and to increasingly focus on diverse needs of target clients. A segmentation of clients is becoming an extremely important factor, in view to developing a hotel service offer, allowing for separating homogenous client groups with similar needs that clearly divide them from other groups. This article aims at presenting a client oriented undertaking in the hotel industry as provider of attractive services, with the guest house Villa Hoff Wellness & SPA in Trzęsacz as a particular example.(fragment of text)
Twórcy
  • Pensjonat Villa Hoff Wellness & SPA w Trzęsaczu
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bańka W., Zarządzanie personelem - teoria i praktyka, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2002.
  • Hotelarstwo. Usługi - eksploatacja - zarządzanie, red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2008.
  • http://www.anacco.pl.
  • Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni, red. M. Obrębalski, Wydawnictwo Aka-demii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998.
  • Mikuta B., Sawicka B., Świątkowska M., Usługi hotelarsko-turystyczne, Format AB, Warszawa 2007.
  • Milewski D., Pawlicz A., Sidorkiewicz M., Oferta hotelarska w miejscach kultu religij-nego w Polsce na przykładzie domów pielgrzyma, w: Turystyka religijna, red. Z. Kroplewski, A. Panasiuk, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczeciń-skiego, Szczecin 2010.
  • Mroczkowska M., Pawlicz A., Wielkość hotelu jako determinanta jakości odpowiedzi e-mail, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" 2012, nr 738, "Eko-nomiczne Problemy Turystyki" nr 4 (20).
  • Nowacka A., Nowacki R., Podstawy marketingu, Difin, Warszawa 2004.
  • Orfin K., Sidorkiewicz M., Wolna-Samulak A., Kreowanie ofert specjalnych w obiek-tach hotelarskich a wydłużanie sezonu turystycznego, "Zeszyty Naukowe Uni-wersytetu Szczecińskiego" 2012, nr 710, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 24, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty - Konkurencyjność i wizerunek podmiotów rynkowych, red. G. Rosa, A. Smalec.
  • Pawlicz A., Determinants of Response to Customer E-mail Enquiries to Hotels: Evi-dence from Poland, w: Materiały Konferencyjne, 2nd International Conference, Advances in Hospitality Marketing and Management, Kerkira 2012.
  • Piasta J., Marketing w hotelarstwie. Podręcznik praktyczny, Jacek Piasta - Doradztwo, Warszawa 2007.
  • Tokarz A., Ekonomika usług, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2003.
  • Turkowski M., Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa 2003, 2010.
  • Ustawa z 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych, DzU nr 133, poz. 884 z późn. zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171287483

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.