PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 5 | 25--30
Tytuł artykułu

Opinie klientów banków na temat mobilnych kanałów komunikacji - wyniki badań

Autorzy
Warianty tytułu
Bank Customer Opinions on Mobile Communication Channels - the Results of the Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma na celu przedstawienie opinii klientów dotyczącej realizacji działań komunikacyjnych banków komercyjnych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W opracowaniu zaprezentowano wyniki badania bezpośredniego o charakterze pilotażowym, które zostało przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej na próbie 102 osób - klientów banków komercyjnych. Badanie bezpośrednie wykazało, że wiedza klientów na temat mobilnych działań marketingowych banków komercyjnych jest zadowalająca, jednakże klienci wykazują brak potrzeby w korzystaniu z poszczególnych mobilnych usług banku (tj. bankowości mobilnej). (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to present customers' opinions towards the implementation of commercial banks' communication activities via mobile devices. The paper describes the results of direct pilot research, which was carried out by an online survey, using a sample of 102 people - customers of commercial banks. Direct research has shown that customers' knowledge about the mobile marketing activity of commercial banks is satisfactory, however customers have no need to use the respective mobile bank services (i.e. mobile banking). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
25--30
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • [1] AKTURAN U., TEZCAN N., Mobile Banking Adoption of the Youth Market. Perceptions and Intentions, "Marketing Intelligence & Planning" 2012, Vol. 30, No. 4.
  • [2] CRUZ P., FILGUEIRAS NETO L.B., MUŃOZ-GALLEGO P., LAUKKANEN T., Mobile Banking Rollout in Emerging Markets: Evidence from Brazil, "International Journal of Bank Marketing" 2010, Vol. 28, No. 5.
  • [3] DRZAZGA M., Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego z rynkiem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2012.
  • [4] GAO T., SULTAN F., ROHM A.J., Factors Influencing Chinese Youth Consumers' Acceptance of Mobile Marketing, "Journal of Consumer Marketing" 2010, Vol. 27, Issue 7.
  • [5] GS1 MOBILE GROUP, Mobile Commerce: opportunities and challenges A GS1 Mobile Com White Paper, luty 2008, http://www.gsl.org/docs/mobile/GSl_Mobile_Com_ Whitepaper.pdf, data dostępu 18.08.2014 r.
  • [6] HU W.-CH., YEH J.-H., FU L., YANG H.J., Handheld Computing and Programming for Mobile Commerce, "International Journal of Web Information Systems" 2006, Vol. 2(3/4).
  • [7] KING В., Bank 3.0. Nowy wymiar bankowości, Wydawnictwo Studio ЕМКА, Warszawa 2013.
  • [8] KOENIG-LEWIS N., PALMER A., MOLL A., Predicting Young Consumers' Take up of Mobile Banking Services, "International Journal of Bank Marketing" 2010, Vol. 28, No. 5.
  • [9] LAUKKANEN T., Internet vs Mobile Banking: Comparing Customer Value Perceptions, "Business Process Management Journal" 2007, Vol. 13, No. 6.
  • [10] LIPOWSKI M., Marketing bankowy. Zarządzanie popytem i podażą usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2003.
  • [11] MOBILE MARKETING ASSOCIATION, MMA Code for Responsible Mobile Marketing. A Code of Conduct and Guidelines to Best Practice, Grudzień 2003, https://www. csoft.co.uk/sms/acceptable_use/MMA-Code-of-Con- duct_Dec03.pdf, data dostępu 17.08.2014 r.
  • [12] MOBILE MARKETING ASSOCIATION, The Mobile Marketing Roadmap, www.mmaglobal.com/mobilemar- ketingroadmap (pdf), data dostępu 15.04.2014 r.
  • [13] PÜSCHEL J., MAZZON J.A., HERNANDEZ J.M.C., Mobile Banking: Proposition of an Integrated Adoption Intention Framework, "International Journal of Bank Marketing" 2010, Vol. 28, No. 5.
  • [14] RIQUELME H.E., RIOS R.E., The Moderating Effect of Gender in the Adoption of Mobile Banking, "International Journal of Bank Marketing" 2010, Vol. 28, No. 5.
  • [15] SADOWSKA E., Marketing mobilny a komunikacja marketingowa, [w:] BAJDAK A. (red.), Studia Ekonomiczne Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Komunikacja marketingowa. Współczesne wyzwania i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2013.
  • [16] SMYCZEK S., Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych, Placet, Warszawa 2012.
  • [17] ŚWIECKA В., Bankowość elektroniczna, CeDeWu, Warszawa 2004.
  • [18] WESSELS L" DRENNAN J., An Investigation of Consumer Acceptance of M-banking, "International Journal of Bank Marketing" 2010, Vol. 28, No. 7.
  • [19] ZHOU T., An Empirical Examination of Initial Trust in Mobile Banking, "Internet Research" 2011, Vol. 21, No. 5.
  • [20] ŻURAWSKI A., Diagnoza stanu i perspektywy rozwoju urządzeń, produktów oraz usług mobilnych, [w:] GOLIŃSKI M., POLAŃSKA K. (red.), Komunikacja mobilna. Nowe oblicza gospodarki, społeczeństwa i biznesu, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171288283

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.