Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W ciągu ostatnich kilku lat Internet stał się znaczącym źródłem informacji dla organizacji. Dotyczy to także administracji i innych organizacji publicznych. jej w bazie wiedzy oprócz niewątpliwych zalet ma także wady. Jedną z nich jest problem oceny wiarygodności informacji pozyskiwanej z sieci przez agenta. Internet jest wielkim zbiorem informacji zarówno istotnych, jak i nieistotnych. Fałszywe i nieaktualne wpisy mogą być dostępne nawet przez wiele miesięcy. Opracowanie przedstawia koncepcję ontologii służącej do oceny wiarygodności informacji pozyskiwanej z Internetu. Po zarysowaniu miejsca ontologii w systemie oceny wiarygodności informacji omówiono model ontologii proponowanej jako narzędzie wspomagające ocenę wiarygodności informacji pozyskiwanej z Internetu. Dla weryfikacji takiego podejścia wykorzystano przykład informacji pozyskanej z Internetu. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
389--397
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- Kajfosz K., Ocena wiarygodności informacji pozyskiwanej z Internetu w wykorzystaniem metod semantycznych, AE, Katowice 2009 (praca magisterska niepublikowana).
- http://www.bankier.pl/wiadomosc/Top-10-blogow-dziennikarskich-1626665.html
- http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2009/113_Sobczak.pdf
- http://www.wprost.pl/blogi/michal_zielinski/?B=688, 02.05.2009
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171288777