PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym '09 | 409--422
Tytuł artykułu

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w regionie - cele i kierunki

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest prezentacja działań związanych z budową społeczeństwa informacyjnego, podejmowanych w województwie śląskim - w regionie Polski najbardziej uprzemysłowionym, o największej gęstości zaludnienia, zróżnicowanym geograficznie i demograficznie. Autorki przedstawiają strategię rozwoju społeczeństwa informacyjnego w województwie śląskim, w opracowywaniu której brały czynny udział. Podejmując ten temat mają nadzieję, że projekcja prac nad strategią i ich efekty mogą się stać cenną wskazówką dla innych społeczności i regionów, podejmujących działania w zakresie budowy społeczeństwa informacyjnego. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Bell D., The Corning of Post-Industrial Society: A Venture in Social Forecasting, Basic Book, New York 1973.
  • Castells M., The Information Age: Economy, Society and Culture. The Rise of Network Society, Vol. 1, Blackwell Publisher, Oxford 1996.
  • Castells M., The Information Age: Economy, Society and Culture. The Rise of Network Society, Vol. 2, Blackwell Publishers, Oxford 1997.
  • Castells M., The Information Age: Economy, Society and Culture. The Rise of Network Society, Vol. 3, Blackwell Publishers, Oxford 1998.
  • Cellary W., Jak uniknąć wykluczenia w społeczeństwie informacyjnym, (w:) Raport: Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego, Poznań 2002.
  • Cygler J., Program działań proinwestycyjnych dla sektora ICT w Polsce - wnioski z raportu, (w:) Stymulowanie inwestycji do sektorów wysokich technologii, Cykl seminariów CASE-Rzeczpospolita-Ministerstwo Gospodarki na temat Innowacji w polskim przemyśle, Warszawa, 17.12.2003.
  • Drucker P. F., Post-Capitalist Society, Harper Business, New York 1993.
  • Keen A., Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  • Papińska-Kacperek J., Społeczeństwo informacyjne - stan wiedzy młodych Polaków na przykładzie badań wśród studentów zarządzania, (w:) G. Bliźniak, J.S. Nowak (red.), Społeczeństwo informacyjne, Polskie Towarzystwo Informatyczne, Oddział Górnośląski, Katowice 2005.
  • Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego województwa śląskiego do roku 2015, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Katowice 2009.
  • Szewczyk G., Społeczeństwo informacyjne w Finlandii, (w:) G. Bliźniak, J.S. Nowak (red.), Społeczeństwo informacyjne. Doświadczenia i przyszłość, Polskie Towarzystwo Informatyczne, Oddział Górnośląski, Katowice 2006.
  • Toffler A., The Third Wale, Bantam Books, New York 1980.
  • http://ec.europa.eu/idabc/ servlets/Doc?id=1874
  • http://gospodarka.silesia-region.pl/pl/
  • http://iisit.org/IssuesVol5.htm
  • http://www.stat.gov.pl/gus/45_3730_PLK_HTML.htm
  • http://webankieta.pl/ handel_elektroniczny_w_msp
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171288807

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.