PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2008 | nr 1-4 | 7--11
Tytuł artykułu

Świadomość konsumencka: działania na rzecz godnego traktowania kobiet w reklamie w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Consumer's awareness: actions targeted at a respectful treatment of women in advertising in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jak zauważa O. Zieger, w krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych konsumenci charakteryzują się coraz większa świadomością konsumencka i oczekują produktów nie tylko najwyższej jakości, ale także wykonanych w sposób etyczny, przyjazny dla człowieka i dla środowiska, w którym żyją, oraz zgodnie z najwyższymi standardami techno-logicznymi. Według portalu www.ekokonsument. pI, odpowiedzialny konsument to "konsument kupujący świadomie, mądrze, etycznie, czyli w sposób taki, który oprócz tego, ze zaspokaja potrzeby materialne, jednocześnie wspomaga odpowiedzialne przedsiębiorstwa kierujące się nie tylko zasadami ekonomicznymi, ale także ekologicznymi, społecznymi czy etycznymi". Taki konsument nie tylko zna swoje prawa i umie z nich korzystać, ale ma tez świadomość tego, iż każdy zakup stanowi poparcie dla konkretnego producenta i jego działań podejmowanych zarówno na polu komercyjnym, jak i społecznym (fragment tekstu)
EN
According to the observation of O. Zieger, the consumers in the Western European countries and the United States characterise increasingly higher consumer's awareness. They expect products not only of the highest quality, but also made in an ethical, human, as well as environment friendly way and in accordance with the highest technological standards. The www.ekokonsument.pl website defines a responsible consumer as "a consumer buying in a conscious, wise, and ethical way, i.e. in a way that in addition to satisfaction of material needs, also supports responsible enterprises, understanding as such the enterprises that beside economic rules apply also ecological, social, or ethical principles". Beside knowing their rights and being able to exercise them, responsible consumers are aware of the fact that each purchase supports a particular producer and their actions initiated in both areas: commercial, as well as social one (fragment of text)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
7--11
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Zieger O., Świadomość konsumencka - czyjesteśmy w stanie płacić więcej za lepiej?, www.opoka.org.pl/biblioteka/X/XB/swiadomosc. html, 2007-04-23.
  • Kupuj odpowiedzialnie, http://www.ekonsument.pl/page/kupuj- odpowiedzialnie-131.html, 2007-09-26.
  • www.ethi- calconsumer.org, www.fairtrade.net,www.sprawiedliwy-handel.pl.
  • Co to jest bojkot?http://www.ekonsument.pl/page/bojkoty-konsu- menckie-151.html, 2007-09-26.
  • towarzyszenie Sprawiedliwego Handlu "Trzeci Świat i My": http://www.sprawiedliwy-handel.pl.
  • Seidel F.P. , Public relations w praktyce, FELBERG, Warszawa 2003, s. 494.
  • Multi- korporacje - ciemne strony działalności, http://wolnbemedia.vae. pl/1898, 2007-09-27.
  • Krzyżanowska O., Odpowiedzialny biznes w Polsce, http://www. epr.pl/czytelniatrzy.phppid-233&itemcat-l, 2007-10-03.
  • Meller A., Internetowe bojkoty, http://www.internetstandard. pl/news/119699_2.html, 2007-09-26.
  • http://www.poszkodowani-biedronka. pl.
  • Quo Vadis Biedronko! Sprawozdanie Zarządu Stowarzyszenia Poszkodowanych Przez Wielkie Sieci Handlowe Biedronka z działalności w 2006 roku z zakresu praw pracowniczych, http://www.poszkodowani- biedronka.pl/Biedronka/aktualnosci_z_frontu2.htm, 2007-10-09.
  • Szlak J., Cyniczne podziękowanie, "Marketing przy kawie" z dnia 8 września 2005 r., nr 100, wyd. internetowe: http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=312, 2007-09-27.
  • Zientek H., To nas kręci!, "Marketing przy kawie" z dnia 18 lutego 2003 r., nr 6, wyd. internetowe: http://www.marketing- news.pl/article.php?art=41, 2007-09-26.
  • Piller P., Paniom dziękujemy, "Marketing przy kawie" z dnia 27 lutego 2003 r., nr 7, wyd. internetowe: http://www.marketing- news.pl/article.php?art=46, 2007-09-26.
  • Radio 94 obraża kobiety, http://www.mediarun.pl/news.phpPnews_ id=3860, 2007-09-26.
  • Raport z działalności Fundacji za 2003 rok. VI. Akcje i pro-testy, http://www.oska.org.pl/index.phpPoption-com_content&ta- sk=view&id=67&Itemid=31, 2007-09-26.
  • Czy możemy wierzyć reklamie?, http://www.ekonsument.pl/page/ czy-mozemy-wierzyc-reklamie-16.html, 2007-09-26.
  • http://radareklamy.org, 2008-01-11.
  • Kodeks Etyki Reklamy, Rada Reklamy, Warszawa - 12 kwietnia 2006 r., art. 2.
  • "Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka". Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 roku. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Dz. U. nr 47, 19993 r., poz. 211, art. 16 ust. 1 pkt 1.
  • Uchwała Nr ZO 03/06 z dnia 6 listopada 2006 roku.Zespołu Orzekającego w sprawie sygn. akt K/02/06, http://radareklamy. org/logo/Uchwala_06.11.06.pdf, 2007-10-01.
  • Uchwala Nr ZO 20/07 z dnia 31 lipca 2007 roku Zespołu Orzekającego w sprawie sygn. akt K/58/07, http://radareklamy.org/logo/ Uchwala_31.07.07_Penigra.pdf, 2007-10-01.
  • Uchwala Nr ZO 05/07 z dnia 2 marca 2007 roku Zespołu Orzekającego w sprawie sygn. akt K/06/07, http://radareklamy.org/logo/ Uchwala_02.03.07.pdf, 2007-10-01.
  • Uchwala Nr ZO 07/07 z dnia 10 maja 2007 roku Zespołu Orzekającego w sprawie sygn. akt: K/ll/07, K/12/07, K/13/07, http://rada- reklamy.org/logo/Uchwala_10.05.07.pdf, 2007-10-02.
  • Uchwala Nr ZO 11/07 z dnia 30 maja 2007 roku Zespołu Orzekającego w sprawie sygn. akt K/37/07, http://radareklamy.org. pl/uchwala,7.html, 2007-10-02.
  • Uchwala Nr ZO 15/07 z dnia 20 lipca 2007 roku Zespołu Orzekającego w sprawie sygn. akt K/55/07, http://radareklamy.org/logo/ Uchwala_20.07.07_Prostalong.pdf, 2007-09-29.
  • Uchwała Nr ZO 21/07 z dnia 31 lipca 2007 roku Zespołu Orzekającego w sprawie sygn. akt K/59/07, http://radareklamy.org. pl/uchwala,26.html, 2008-01-10.
  • Uchwala Nr ZO 28/07 z dnia 2 października 2007 roku Zespołu Orzekającego w sprawie sygn. akt: K/68/07, K/72/07, K/73/07, K/77/07, http://radareklamy.org.pl/uchwala,33.html, 2008-01-10.
  • Otfinowski J., Zjawisko unikania reklam w telewizji utrzymuje się, IPSOS, 05/2005, wyd. internetowe: http://www.ipsos.pl/3_2_012.html, 2007-09-19.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171288835

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.