PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 3 | 13--24
Tytuł artykułu

Reengineering of the Tourism Industry and Its Information Management

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The study presents methods to integrate dispersed sources of information about tourist products and services and to improve the use of these. Besides, integration of the tourist services and related information services provision has been highlighted. The need and the determinants of reengineering the processes of tourism and the information process has been brought into focus, as well as the necessity to reform tourism organisations development strategies in order to form the future structure of the tourism sector, to introduce new products and to enter new markets as a result of the global network co-operation development. The success of these changes will depend on proper information management in tourism. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
13--24
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Gdansk, Poland
  • University of Gdansk, Poland
Bibliografia
  • 1. Briggs S. (2003), Marketing w turystyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 2. Buhalis D. (2003), eTourism. Information Technology for Strategic Tourism Management, FT Prentice Hall Financial Times, N. Y.
  • 3. Collin S. (2002), Marketing w sieci, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa.
  • 4. Fill M. (1998), Making sense of the underlying Trends transforming the Travel & Tourism Industry, Information Technology for Travel & Tour-ism'98, Cap Gemini.
  • 5. Gates B. (1999), Biznes szybki j@k myśl, Pruszyński i S-ka, Warszawa.
  • 6. Grzeszczyk T.A. (2003), Systemy multimedialne w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Metody implementacji, Wydawnictwo MIKOM, Warszawa.
  • 7. Internet w turystyce i hotelarstwie. Informatyka w hotelarstwie, (2004), Collective work, Polskie Zrzeszenie Hoteli. Biblioteka Hotelarza, Warszawa.
  • 8. Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B. (2005), Produkt turystyczny. Pomysł Organizacja Zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • 9. Kruczek Z., Walas B. (2004), Promocja i informacja turystyczna, Wydawnictwo PROKSENIA, Kraków.
  • 10. Kubiak B.F., Korowicki A. (2005), Knowledge Management System in a Contemporary Organization, (in:) Information Management, Bernard F. Kubiak, Antoni Korowicki (eds.), University of Gdańsk, Gdańsk.
  • 11. Kubiak B.F., Korowicki A. (2005), Trendy rozwojowe systemów informacji i dystrybucji produktu turystycznego, (in:) Polityki Turystyczna, Collective work, edited by Aleksander Panasiuk, Szczecin-Kopenhaga.
  • 12. Kubiak B.F. (2006), Model zarządzania informacją turystyczną, (in:) Informacja turystyczna, Collective work, edited by Aleksander Panasiuk, Uniwersytet Szczeciński, Zeszyty Naukowe no 429, Ekonomiczne Problemy Turystyki no 7, Szczecin.
  • 13. Kubiak B.F. (2009), Knowledge and Intellectual Capital - Management Strategy in Polish Organizations, (in:) Information Management, B.F. Kubiak, A. Korowicki (eds.), University of Gdańsk, Gdańsk.
  • 14. Panasiuk A. (2004), Marka. Założenia metodyczne, (in): Markowe Produkty Turystyczne, Collective work, edited by Aleksander Panasiuk, Szczecin-Niechorze.
  • 15. Panasiuk A. (2005), Polityka promocji produktu turystycznego, (in:) Polityki Turystyczna, Collective work, edited by Aleksander Panasiuk, Szczecin-Kopenhaga.
  • 16. Simon A.R., Shaffer S.L. (2002), Hurtownie danych i systemy informacji gospodarczej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • 17. Systemy e-Commerce. Technologie internetowe w biznesie (2004), Collective work, edited by Celina M. Olszak, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
  • 18. Teluk T. (2004), IT W firmie, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
  • 19. Zarządzanie informacją i komunikacją. Zagadnienia wybrane w świetle studiów i badań empirycznych (2000), Collective work, edited by Zbigniew Martyniak, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • 20. Ziemba E. (2004), Metodologia budowy serwisów internetowych dla zastosowań gospodarczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171289299

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.