PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 12 Wpływ procesów globalizacji i integracji europejskiej na transformacje struktur przemysłowych | 159--168
Tytuł artykułu

Zmiany w marketingowej orientacji przedsiębiorstw przemysłowych w dobie postępującej globalizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Changes in Marketing Orientation of Industrial Enterprises in the Age of Progressive Globalization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne przedsiębiorstwa stoją przed wielkim wyzwaniem, jakim niewątpliwie jest konkurowanie na coraz to bardziej jednolitym rynku międzynarodowym, kształtującym się pod wpływem procesów globalizacji. Dlatego też marketing zyskał rangę jednego z najbardziej istotnych składników filozofii świata biznesu. Jest on jedną z podstawowych orientacji menedżerskich oraz zbiorem rynkowych narzędzi zarządzania. Termin "marketing" pojawił się w Stanach Zjednoczonych, zanim tamtejsza gospodarka osiągnęła poziom rozwoju, którego efektem było upowszechnienie się rynkowej orientacji przedsiębiorstw. Skuteczność działalności przedsiębiorstwa na rynku zależy w głównej mierze od doboru odpowiednich narzędzi marketingowych, przy pomocy których przedsiębiorstwo działa na tym rynku. Tu nasuwa się pytanie: jak skutecznie konkurować w dobie postępującej globalizacji oraz jak dużą rolę odegrała globalizacja w kształtowaniu się marketingu.(fragment tekstu)
EN
Globalization is not a new phenomenon. This process has been initiated by great geographic discoveries. One can say, that the first age of globalization has been started in the 19th century. Continuous reducing of duty caused England to become the trade - open country. It allowed to accelerate the develpment of international business. In the end of the 19th century, innovations were a significant factor for development of globalization. They enabled a boost of efficiency of enterpreneurship through organizing mass production, reducing elementary cost and reducing price of final products. Technical progress in transport was also a significant factor for development of globalization. Along with technical progress, enterprises were forced to change their market orientation. Development of telecommunication contributed to propagation of information and it allowed enterprises to react much more quickly to changes in their environment. Presently, globalization has adopted a different form. First of all, it proceseeds faster and it has the greatest territorial coverage. There is no doubt that modern enterprises face the great challenge of being more competing on the homogeneous international market. Marketing is a package of market management instruments and one of the basic manager orientation. Efficiency of the enterprise activity on the market is mainly dependent on the selection of proper marketing instruments. The main questions are: How to be competitive on the international market in the age of globalization? Has globalization played a big role in forming the marketing theory?(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • http://www.gazetabankowa.pl/pl/dokumenty/Historia1920_1929
  • http://www.shell.com/home/content/aboutshell-en/who_we_are/our_history/early_20th_century/early_ th_century_history_shell_22112006.html
  • http://www.gm.com/corporate/about/history/
  • Szpak J., 2003, Historia gospodarcza powszechna, PWE Warszawa
  • http://www.klm.com/travel/corporate_en/facts_figures/history/index.htm
  • Niestrój R., 1997, Istota i znaczenie marketingu, [w:] Podstawy marketingu, Altkorn J., red., Instytut Marketingu, Kraków www.stud.umk.pl/~kcz/polska _1918_39.htm
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171289395

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.