PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Współczesna gospodarka światowa i jej podmioty w warunkach niestabilności | 280--288
Tytuł artykułu

Przyczynek do metodologii i metodyki opracowania planu rozwoju eksportu

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jedną z podstawowych form ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw jest eksport bezpośredni. Jego rozwój, podobnie jak w przypadku innych form ekspansji zagranicznej, wymaga zastosowania finansowych i pozafinansowych instrumentów rozwoju6. Mając na uwadze obecne trudności z pozyskaniem przez przedsiębiorstwa kapitału na rozwój eksportu, wynikające z trudnej sytuacji gospodarczej w Polsce i na świecie, można przyjąć, iż zewnętrzne pomocowe instrumenty finansowania rozwoju eksportu, spośród wszystkich dostępnych instrumentów wsparcia w tym zakresie, będą mieć szczególne znaczenie dla polskich eksporterów w nadchodzących latach. Wniosek taki zdaje się również potwierdzać rosnące zainteresowanie przedsiębiorców skorzystaniem z możliwości dofinansowania rozwoju eksportu w ramach działania 6.1 "Paszport do eksportu", priorytetu 6. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG), 2007-2013, finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR), wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)2. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Instytut Rozwoju Przedsiębiorstw w Krakowie
Bibliografia
  • Grzegorczyk W.: Marketing na rynku międzynarodowym. Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2009.
  • Instytut Rozwoju Przedsiębiorstw, http://irp.krakow.pl
  • Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl
  • Nytko M.: Dotacje dla przedsiębiorstw w zakresie rozwoju eksportu. Instytut Rozwoju Przedsiębiorstw, Kraków 2009.
  • Nytko M.: Instrumenty finansowania rozwoju eksportu w Polsce. Instytut Rozwoju Przedsiębiorstw, Kraków 2009.
  • Nytko sp.z o.o. http://nytko.eu
  • Obłój K.: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 2001.
  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, http://www.parp.gov.pl
  • Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka w wersji zatwierdzonej przez Radę Ministrów. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, 30 października 2007.
  • Regulamin przeprowadzania konkursu w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Priorytet 6. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Działanie 6.1: Paszport do eksportu. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 29 stycznia 2009.
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 7 kwietnia 2008 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013. Dz.U. z 24.04.2008.
  • Schroeder J.: Badania marketingowe rynków zagranicznych. AE, Poznań 2007.
  • Szczegółowy opis priorytetów Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, 29 stycznia 2009.
  • Umowa o dofinansowanie Etap I - Przygotowanie Planu rozwoju eksportu w ramach Działania 6.1 Paszport do eksportu osi priorytetowej 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, październik 2009.
  • Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem. Red. E. Urbanowska-Sojkin, P. Banaszyk, H. Witczak. PWE, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171289477

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.