PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Zarządzanie marketingowe. Koncepcje marketingu a praktyki zarządzania. Aspekty teoretyczne i badawcze | 49--65
Tytuł artykułu

Koncepcje wartości a funkcja marketingowa przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postępujące zmiany w strukturze polskiej gospodarki, polegające m.in. na wzroście liczby i roli przedsiębiorstw o rozdzielonej funkcji własności i zarządzania pozwalają przypuszczać, że zaistnieje potrzeba weryfikacji prawdziwości podstawowych założeń teorii ekonomicznych dotyczących definicji przedsiębiorstwa, celu jego działania i roli w strukturze gospodarki. W teorii ekonomii nie ma zgody odnośnie do celów i kryteriów działania przedsiębiorstwa. Jakkolwiek modele struktur rynkowych mogą zawierać bardziej lub mniej realistyczne założenia dotyczące zachowania rzeczywistych firm, to teorie z nich wyprowadzone są przypuszczeniami. W najlepszym razie pozwalają one ekonomistom spekulować o tym, co może się zdarzyć w określonych warunkach. Rynki rzeczywistego świata są niedoskonałymi i złożonymi zjawiskami i zazwyczaj nie poddają się jednoznacznym osądom. Współczesne teorie przedsiębiorstwa w niejednoznaczny sposób definiują cele jego działania, ponieważ w ekonomii istnieje wiele teorii podejmujących próbę wyjaśnienia mechanizmów rządzących zachowaniami podmiotów gospodarczych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • P. Doyle: Marketing wartości. Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • S. Ganesan, A.J. Malter, F.W. Webster: The Role of Marketing In Corporation. A Perpetuai Work in Progress. Dortmund, April 2004, www.ssrn.com id: 530882.
  • J. Górski, W. Sierpiński: Historia powszechnej myśli ekonomicznej 1870-1950. PWN, Warszawa 1975.
  • T. Gruszecki: Współczesne teorie przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa 2002.
  • Marketing usług. Red. A. Styś. PWE, Warszawa 2003.
  • Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa. Red. A. Czubała. AE, Kraków 2006.
  • F. Misiąg: Marketing w transformowanej gospodarce. AE, Wrocław 2000.
  • D. R. Kamerschen, R.B. McKenzie, C. Nardinelli: Ekonomia. Fundacja Gospodarcza NSZZ Solidarność, Gdańsk 1991.
  • P. Kotler, F.T. de Bes: Marketing lateralny. PWE, Warszawa 2004.
  • R. Krupski: Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej. AE, Wrocław 2002.
  • E. Kundera: Słownik historii myśli ekonomicznej. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • L. Żabiński: Paradygmaty współczesnego marketingu. AE, Kraków 2001.
  • L. Żabiński: Podstawy ogólnej metodologii badań zarządzania marketingowego. W: Marketing strategiczny i relacyjny. Red. T. Żabińska. AE, Katowice 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171289775

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.